لینک های دسترسی

Breaking News

فوزیه کوفی در یک حملهٔ مسلحانه زخمی شده است


مقام‌های افغان تایید کرده اند که فوزیه کوفی، عضو هیات مذاکره‌کننده حکومت افغانستان از یک حملۀ مسلحانه جان سالم بدر برده است.

خانم کوفی ناوقت دیروز جمعه ۱۵ اگست (۲۵ اسد) زمانی مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و زخمی شد که از پروان راهی کابل بود.

معصوم ستانکزی، رییس هیات مذاکره‌کننده حکومت افغانستان گفت: "وضعیت صحی خانم کوفی بسیار خوب است و قابل نگرانی نمی‌باشد. نهادهای امنیتی موضوع را پیگیری می نمایند و جزییات را بعداً با مطبوعات شریک خواهند ساخت."

تا اکنون مسوولیت این رویداد را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

واکنش‌ها

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان حمله بر خانم کوفی را تقبیح کرده و آنرا یک "حملۀ بزدلانه" خواند.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحۀ تویترش به نقل از آقای غنی نگاشته است: "حملۀ بزدلانه‌، بر زنان فعال افغانستان، مانع تلاش‌های هدفمندانه‌ای آنان در پاسداری از ارزش‌های ۱۹سال گذشته در افغانستان نخواهد شد."

در این حال عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با نشر اعلامیه‌ای ضمن نکوهش این حمله، از "نهادهای مسوول" خواست تا عاملان این رویداد را شناسایی و به پنجۀ قانون بسپارند.

آقای عبدالله افزوده است: "تفکر ناروا و غیراسلامی و غیرانسانی ترور، ناکام و مطرود است. مردم افغانستان انتظار دارند که با فرجام موفقانۀ مذاکرات صلح، به چنین رویدادهای خشونت‌بار و دهشت‌افگنانه، نقطۀ پایان گذاشته شود."

فوزیه کوفی در دو دوره، عضو ولسی جرگه بوده و در حال حاضر عضویت هیات گفتگوکننده حکومت افغانستان را به عهده دارد.

این حملۀ مسلحانه بر خانم کوفی در حالی صورت می‌گیرد که قرار است هیات مذاکرکنندهٔ حکومت افغانستان در روزهای پیش رو به هدف گفتگو با نمایندگان طالبان به قطر سفر کند.

XS
SM
MD
LG