لینک های دسترسی

Breaking News

مردان مسلح در وزیرستان شمالی چهار زن را کشتند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

پولیس پاکستان گفته است که مردان مسلح ناشناس در وزیرستان شمالی، چهار زنی را که برای یک سازمان غیر دولتی کار می‌کردند، کشتند.

مقام‌های پولیس پاکستان روز دوشنبه ۲۲ فبروری (چهارم حوت) گفتند که موتر حامل قربانیان روز یکشنبه در ساحۀ میرعلی هدف حملۀ مردان مسلح قرار گرفت.

به گفتۀ مقام‌های پولیس، رانندۀ این موتر نیز زخمی شده و یک زن دیگر که وی در هنگام حمله سوار بر این موتر بود، آسیبی ندیده است.

بر اساس گزارش‌ها، قربانیان این حمله برای موسسۀ خیریه موسوم به سباوون کار می‌کردند.

اما بخش دیوۀ صدای امریکا از قول ذوالقرنین، یک کارمند موسسۀ سباوون گزارش داده است که بر موتر آن موسسه حمله نشده و کارمندان آن نهاد همه صحت و سلامت اند.

موسسۀ سباوون زنان محلی را در وزیرستان شمالی در بخش صنایع دستی آموزش می‌دهد تا آنان در خانه‌های شان محصولات دستی تولید کنند و درآمد داشته باشند.

تا حال هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله مرگبار را برعهده نگرفته است.

نهادهای مدافع حقوق بشر در پاکستان این حمله را محکوم کرده و خواستار به عدالت کشانیدن عاملان آن شده اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان گفته است: "دولت باید مرتکبین این جنایت وحشتناک را گرفتار کند. ظهور دوبارۀ دهشت افگنان در ساحه نگرانی بزرگ است."

مقام‌های پاکستانی گفته اند که پیگرد در مورد این حمله آغاز شده و تلاش‌ها برای دستگیری عاملان آن جریان دارد.

وزیرستان شمالی مرکز تحریک طالبان پاکستان پنداشته می‌شود. این گروه که روابط نزدیک با القاعده دارد، مسوولیت شماری از حملات را در پاکستان به عهده گرفته است.

اردوی پاکستان ادعا می‌کند که عملیات بر ضد گروه‌های دهشت افگن در وزیرستان موفقیت آمیز بوده و دامن تندروان و دهشت افگنان را در این ساحه برچیده است.

مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که شماری از سران طالبان در اثر فشار عملیات نظامی اردوی پاکستان به افغانستان فرار کرده و در آنجا مستقر شده اند.

اما مقام‌های افغان این ادعای پاکستان را رد کرده و همواره آن کشور را به پرورش و حمایت از گروه‌های دهشت افگن به شمول طالبان افغان متهم می‌کند.

چندی پیش ملا عبدالغنی برادر، معاون گروه طالبان در سفر به پاکستان و دیدار از شفاخانه‌ای در شهر کراچی که در آن زخمیان طالبان درمان می‌شوند، آشکارا حضور رهبران طالبان را در پاکستان تایید کرد.

XS
SM
MD
LG