لینک های دسترسی

Breaking News

حامد کرزی از 'ائتلاف بزرگ ملی افغانستان' اعلام حمایت کرد


حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان از "ائتلاف بزرگ ملی افغانستان" که از چندین ائتلاف، حزب سیاسی و شخصیت‌های سیاسی ایجاد شده است، اعلام حمایت کرد.

دفتر مطبوعات آقای کرزی، روز جمعه (۵ اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای کرزی، از اهداف این ائتلاف حمایت می‌کند.

در اعلامیه آمده است "حامد کرزی، رئیس حمهور پیشین افغانستان، از اهداف ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که با اشتراک احزاب سیاسی مختلف، شوراهای مردمی، جامعه مدنی و نمایندگان ولایات مختلف ایجاد شده است و برای تقویت اتحاد و اتفاق میان افغان‌ها و برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه تلاش می‌کند، حمایت قاطع خود را اعلام می‌کند".

آقای کرزی، اظهار امیدواری کرده است که تمام مردم افغانستان با این‌گونه تلاش‌های مشترک، از مداخلۀ "بیگانه‌گان" و دامن زدن به آتش نفاق میان افغان‌ها جلوگیری کنند، تا سبب تقویت وحدت ملی، تأمین صلح و انتخابات شفاف گردد.

"ائتلاف بزرگ ملی افغانستان" که شامل "ائتلاف نجات ملی افغانستان" و شماری از احزاب و جنبش‌های سیاسی است، روز گذشته (۴ اسد) اعلام موجودیت کرد.

حزب جنبش ملی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم، جمعیت اسلامی به رهبری صلاح‌الدین ربانی، وحدت اسلامی مردم به رهبری محمد محقق، جبهه نوین به رهبری انوارالحق احدی، محور ملی به رهبری رحمت‌الله نبیل و شماری از جریان‌های سیاسی در این ائتلاف شامل استند.

شماری از شخصیت‌های سیاسی مانند احمدضیا مسعود، محمداسماعیل خان، زلمی رسول، همایون همایون، معاون اول ولسی جرگه، حاجی ظاهر قدیر و برخی دیگر اعضای مشرانو جرگه و ولسی جرگه در مراسم اعلام موجودیت این ائتلاف شرکت داشتند.

ریاست جمهوری افغانستان از ایجاد این جریان سیاسی، استقبال کرد و گفت که ائتلاف‌ها و جریان‌های سیاسی برنامه محور می‌تواند در تطبیق برنامه‌های ملی، مؤثر باشند.

ریاست جمهوری افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است: "رئیس جمهور کشور در آیندۀ نزدیک نیز با آنان در رابطه به مسایل ملی نشست خواهد داشت".

اما خبرنامه افزوده است که برای توسعه سياسی به حوصله، وسعت نظر و رقابت مثبت نیاز است.

XS
SM
MD
LG