لینک های دسترسی

Breaking News

هاشمی: برخلاف گذشته، موجودیت فساد را پذیرفته ایم


سیدظفرهاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان
سیدظفرهاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان

فساد در افغانستان نهادینه شده و عمده ترین راه محو آن نخست، پذیرفتن موجودیت آن پدیده در افغانستان است.

سیدظفرهاشمی، معاون سخنگوی رئیس جمهور غنی با ذکر این مطلب می گوید که مبارزه با فساد، تنها با تلاش های حکومت افغانستان امکان پذیر نبوده و به نحوۀ همکاری کشور های منطقه و فرا منطقه ارتباط دارد.

آقای هاشمی که در مورد نکات عمدۀ سخنرانی رئیس جمهور غنی در نشست یک روزۀ مبارزه با فساد درلندن صحبت می کرد گفت گسترش و فروش مواد مخدر در افغانستان خود یکی از دلایل و راه استفاده از "فساد اداری" در این کشور است.

آقای هاشمی گفت که حکومت أفغانستان برای مبارزه با فساد دو راهکار را در پیش گرفته است که شامل نهادینه ساختن تطبیق قانون و مقررات - که در گذشته به آن پشت پا زده می شد و دوم ختم فرهنگ معافیت و در إدارات دولتی و مقامات بلندرتبه.

رئیس جمهور غنی نیز روز پنجشنبه نیز در کنفرانس بین المللی ضد فساد در لندن صحبت میکرد افزود که مردم در کشور های رو به انکشاف از این مفکوره که گویا برای نگهداشتن ثبات سیاسی به معاملات فساد آلود نخبگان نیاز است، به ستوه آمده اند.

آقای غنی، در لندن از اتحادیۀ اروپا خواست تا پول به دست آمده از مواد مخدر را تعقیب کرده و کسانی را که از این بابت سود میبرند تحت تعقیب عدلی قرار دهد.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:20 0:00
لینک دانلود

  • 16x9 Image

    صفیه حساس

    صفیه حساس در سال ۲۰۰۲ میلادی از فاکولته ژورنالیزم دانشگاه کابل گواهینامۀ لیسانس را به دست آورد و از آن زمان تا کنون در رسانه های داخلی و خارجی به صفت خبرنگار و گوینده ایفای وظیفه کرده است. او از سال ۲۰۱۳ میلادی به اینسو در بخش دری صدای امریکا کار می کند.

XS
SM
MD
LG