لینک های دسترسی

Breaking News

وضعیت بد ما معتادان باید درس عبرت برای جوانان باشد- معتاد


معتاد
معتاد

شماری از معتادان در ولایت تخار می‌گویند که وضعیت زندگی و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن آنان توسط اعضای جامعه باید برای جوانان درس عبرت باشد تا هرگز به طرف استعمال مواد مخدر نروند.

این معتادان که با جمع آوری زباله‌ها و فروش آن پول خرید مواد مخدر را به دست می آورند از اذیت ‌و آزار توسط منسوبین و مردم محل شکایت دارند.

نصیراحمد، یکی از معتادان در مرکز ولایت تخار ۱۲ سال پیش توسط یکی از دوستان خود که در واقع فروشنده مواد مخدر بوده، به استعمال این مواد آشنا شده است.

او گفت که ۴۷ سال عمر دارد و تا کنون سه بار تحت درمان قرار گرفته، اما نبود مصروفیت سبب شده که دوباره به اعتیاد رو آورد.

نصیراحمد همچنان گفت که روزانه با جمع آوری زباله ها پول خرید مواد مخدر را به دست آورده و در داخل چمن مرکز ولایت تخار موفق به خرید مواد می شود.

او به صدای امریکا گفت: " ازبین زباله ها، آهن و موی سر جمع می کنیم و‌می‌فروشم که ۴۰ یا ۵۰ افغانی میشه ، نان نمی خورم، مواد می خرم."

این معتاد از مسوولان خواست که او را به یکی از مراکز ترک اعتیاد انتقال داده و تحت درمان قرار دهند.

به گفته او معتادان اگر مصروف اعمال نیک باشند، بازهم به دلیل اعتیاد، در جامعه منفور می‌باشند و افزود: "جوانان به ما ببینند پند بگیرند، روزی که ما داریم سگ نداره، شب و روز خواب نداریم،‌ حوزه اول هم میایه لت ما میکنه، دگرا هم آزار می‌دهند، چی نام ما بد است معتاد و پودری، اگر نه ما خس نفر ره بالا نکدیم‌."

با این حال مسوولان مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار پیش از این پذیرفته اند که نبود زمینه های کاری برای افراد بهبود یافته از اعتیاد یکی از مشکلات در این ولایت است.

همزمان با این مدیریت مبارزه با مواد مخدر ولایت تخار به تازگی کارزار جمع آوری معتادان در سراسر این ولایت را آغاز کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG