لینک های دسترسی

Breaking News

گرمای بی‌پیشینه اروپا را تهدید می‌کند


موج گرمای سوزان روال عادی زندگی را در اروپای غربی مختل کرده و منجر به آتش‌سوزی های متعدد در برخی نقاط اروپا شده است.

در حالی که باشندگان فرانسه، پرتگال و اسپانیا با موج سوزارن هوا دست و پنجه نرم می‌کنند، کارشناسان می‌گویند که مردم شاهد ثبت گرم‌ترین روزها در تاریخ هواشناسی در اروپا باشند.

مردم در غرب اروپا روز دوشنبه ۱۸ جولای (۲۷ سرطان) را هم در هوای سوزان و در یک موج بی پیشنۀ گرمی سپری کردند. موج این گرمی به سوی شمال این قاره در حرکت است.

گرمی هوا، روز دوشنبه، برای نخستین بار در شمال اسپانیا به ۴۳ درجه سانتی گراد رسید. در نتیجۀ گرمی هوا برخی از جنگلات در منطقه گالاشیای اسپانیا آتش گرفت.

مقامات می‌گویند که موج گرمای شدید و بی سابقه در اروپا بیش از یک هفته می‌شود که جریان دارد و سبب مرگ صد ها نفر شده و بسیاری از ساحات حومۀ شهرها را به دلیل خشکی آسیب پذیر و خطرناک ساخته است.

درحالیکه مامورین اطفاییه از پرتگال گرفته تا فرانسه تلاش می‌ورزند تا شعله های این آتش را خاموش کنند، مردم در جستجوی یک محل مصوون از نور آفتاب اند.

انتظار می رفت گرمی هوا در بریتانیا روز سه شنبه به ۴۰ درجه سانتیگراد یا ۱۰۴ درجه فارنهایت برسد.

مقامات در بریتانیا هشدار ملی صادر کرده اند. شماری از شرکت های قطار آهن و مکاتب در برخی از مناطق بریتانیا تعطیل شده اند و خدمات میدان هوایی لوتون بریتانیا به خاطر نرم شدن خط پرواز در اثر گرما، به گونۀ قسمی متوقف شد.

ایالات متحده نیز شاهد موج گرمی هوای شدید توام با وقوع آتش‌سوزی‌های متعدد در غرب این کشور بوده است.

گفته می‌شود که گرمای سوزان در مناطق غربی ایالات متحده تا یک هفته آینده ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG