لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری شدید در دهراوود ارزگان جریان دارد


Korean People's Army (KPA) soldiers march during a mass rally on Kim Il Sung square in Pyongyang, North Korea. Thousands of North Korean troops followed by artillery and tanks paraded through Pyongyang as the nuclear-armed country celebrated its 70th birthday.
Korean People's Army (KPA) soldiers march during a mass rally on Kim Il Sung square in Pyongyang, North Korea. Thousands of North Korean troops followed by artillery and tanks paraded through Pyongyang as the nuclear-armed country celebrated its 70th birthday.

امین‌الله خالقی ولسوال دهراوود ارزگان به صدای امریکا گفت که طالبان مسلح ساعت پنج صبح امروز، حملات تهاجمی شان را بر مرکز و حومۀ این ولسوالی آغاز کرده اند و هنوز هم درگیری شدید میان مخالفین مسلح و نیروهای امنیتی جریان دارد.

ولسوال دهراوود افزود که درگیری شدید است و اگر نیروهای کمکی به این ولسوالی نرسد، ممکن که دهراوود کاملاً به دست طالبان بیافتد.

او افزود که این درگیری تلفاتی هم دارد، اما هنوز جزئیات دقیق در مورد ارقام تلفات به دست وی نرسیده است.

آقای خالقی ادعا کرد که در مورد این حمله سه روز پیش مقامات امنیتی ولایت را آگاهی داده بود؛ اما هنوز کمک نظامی دریافت نکرده اند.

شاهراه ولسوالی دهراوود از دو ماه به این طرف به روی ترافیک مسدود است و مردم محل نیز با مشکل مواجه اند.

سیدالله یکی از باشنده‌گان این ولسوالی به صدای امریکا گفت که صبح امروز بر مرکز این ولسوالی درگیری شدت آغاز گردیده و در بازار دهراوود جنگ جریان دارد.

به گفتۀ سیدالله به افراد ملکی نیز در این درگیری آسیب رسیده است؛ اما جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

شاهراه مرکز ولایت ارزگان تا کندهار از یک‌ونیم ماه به این طرف به روی ترافیک مسدود است و این مسأله خود یک تهدید نظامی بزرگ برای ارزگان است.

پیش از این نماینده‌گان ارزگان در ولسی جرگه نیز از عملکرد نیروهای امنیتی در مقابل مخالفین مسلح در این ولایت انتقاد کرده اند. به گفتۀ شماری از وکلای ارزگان، چارچینو، خاک سفید، شهید حساس و دهراوود از ولسوالی‌های اند که با تهدیدات بلند امنیتی مواجه اند.

عبیدالله بارکزی نمایندۀ مردم ارزگان می‌گوید که اگر نیروهای کمکی به برخی از ولسوالی‌های این ولایت فرستاده نشود، سقوط خواهند کرد.

تلفات پولیس در پکتیکا

به گفتۀ مقامات ولایتی پکتیکا، یک مقام بلندپایه پولیس با پنج تن از افرادشان در این ولایت کشته شدند.

سمونمل عبدالرؤوف مسعود آمر امنیت پکتیکا به صدای امریکا گفت که لومری سارن قندهار قوماندان امنیه ولسوالی خوشامند، دیشب زمانی که از شرنه مرکز این ولایت به ولسوالی خوشامند می‌آمد، در منطقۀ جمجمۀ این ولسوالی با کمین طالبان مسلح روبرو گردید و با پنج تن از افرادش کشته شد.

آقای مسعود گفت که در این حمله سه پولیس زخمی شدند که برای مداوا به شفاخانه ملکی شرنه منتقل گردیده اند.

اما چنارگل صدیقی رئیس شفاخانه شرنه به صدای امریکا گفت که شب گذشته 5 پولیس زخمی به این شفاخانه منتقل شده اند.

طالبان مسؤولیت این حمله را به دوش گرفته اند.

XS
SM
MD
LG