لینک های دسترسی

Breaking News

هیرامندی؛ داستان بازار تن‌فروشی در سریال جدید هندی 


سریال هیرامندی
سریال هیرامندی

هیرامندی نام محلی در پاکستان است که اکثر باشندگان کشورهای جنوب آسیا با آن آشنایی داشته و به دلیل اینکه زمانی روسپی‌خانه‌ها در این محله فعالیت داشتند، این نام مشهور است.

اما این که در هیرامندی چی می‌گذشت و زنان روسپی‌ چگونه در آن زیست داشتند، در سریال جدید هندی به نمایش کشیده شده است.

سنجی لیلا بهنسالی، فلم‌ساز معروف هندی برای نخستین بار سریالی را به نام هیرامندی ساخته است که داستان زنان روسپی و رقاصه را به نمایش می‌کشد.

این سریال از طریق وبسایت و اپلیکیشن شرکت نیتفلکس نشر خواهد شد، اما تا اکنون تاریخ مشخص نشر آن واضح نشده است.

هیرامندی که زمانی بازار شاهی و رقص و آواز و سپس به بازار بدنام تن‌فروشی شهرت یافت، در شهر لاهور پاکستان در نزدیکی لعل مسجد موقعیت دارد.

این سریال بر رقاصه‌خانه‌ها و روسپی‌خانه‌ها در دههٔ ۱۹۴۰ زمانی که لاهور بخشی از خاک هند بود و پاکستان هنوز به وجود نیامده بود، متمرکز است.

در این سریال هنرپیشه‌های معروف مانند، سوناکشی سنها، ادیتی راو حیدری، منیشا کویرالا و دیگران نقش بازی کرده اند.

بهنسالی که برای فلم‌های مانند، پدماوت، باجیراومستانی، هم‌دل دیچکی صنم و سایر فلم‌هایش شهرت دارد، ماه گذشته از این سریالش در شهر ممبای رونمایی کرد.

سریال هیرامندی به سه نسل روسپی‌هایی که در هیرامندی لاهور زندگی می‌کردند، متمرکز است. این سریال داستان عشق، خیانت، پیروزی و سیاست روسپی‌های هیرامندی را به تصویر می‌کشد.

مجادلهٔ روسپی‌ها برای آزادی پیش و پس از به میان آمدن پاکستان نیز در این سریال نمایش داده خواهد شد.

بهنسالی می‌گوید که درد و رنجی را که این زنان متحمل شده اند نیز در این سریال جا داده و اینکه چگونه این زنان در جریان روز مصروف زندگی عادی شان بوده و با تاریک شدن هوا خود را آماده می‌کردند تا از مشتریان شان مراقبت کنند.

پیش از این نیز در مورد رقاصه‌خانه‌ها و روسپی‌خانه‌ها در هند فلم‌هایی ساخته شده است که در آن زندگی زنانی به تصویر کشیده شده است که قربانی مظالم بوده و یا به فحاشی واداشته شده و در نهایت آنرا منحیث بخشی از زندگی خود پذیرفته بودند.

XS
SM
MD
LG