لینک های دسترسی

Breaking News

حکمتیار: اجازه نمی‌دهیم کسی نظام را سقوط دهد


حکمتیار از وضعیت کنونی در کابل ابراز نگرانی کرد و آن را به زیان مردم خواند
حکمتیار از وضعیت کنونی در کابل ابراز نگرانی کرد و آن را به زیان مردم خواند

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان گفته است، با افرادی که با شیوه‌های نادرست و غیراصولی، خواهان سرنگونی نظام است، موافق نیست و به آنها چنین اجازه‌ی نیز نمی‌دهد.

آقای حکمتیار، پس از حضورش در کابل، برای نخستین بار در یک نشست خبری حضور یافت و وضعیت کنونی کابل را نگران‌کننده و به زیان افغان‌ها عنوان کرد.

آقای حکمتیار گفت، تغییرات در نظام با استفاده از شیوه‌های اصولی و زمانی به میان آید که برایش جاگزین مناسب وجود داشته باشد.

او افزود "کسی که در شرایط دشوار کنونی شعارهای تغییر و سرنگونی نظام را سر می‌دهد، از او می‌پرسیم که بدیل ما چه است، دوام جنگ؟ یا سقوط کابل به دست مخالفان؟ آیا بدون ارائه جاگزین، به جز سقو کابل به دست مخالفان، نتیجۀ سرنگونی نظام چیزی دیگر خواهد بود؟".

رهبر حزب اسلامی تأکید کرد که تلاش‌ برای ضعیف‌ساختن نظام به ملت و افغانستان آسیب می‌زند و اگر تغییر نظام به خواست چند تن ترویج گردد، هیچ کسی برای چند روز فرصت و مجال حکومتداری را نخواهد یافت و باید هر نظام زود به زود به خواست چند تنی تبدیل شود.

رهبر حزب اسلامی، دست‌های پشت پرده در رویدادهای اخیر کابل و هرات، و ترور پسر حاجی فرید یک عضو این حزب در پشاور را، کار برخی حلقات داخلی و خارجی خواند که به گفتۀ وی، "دشمنان صلح" می‌خواستند روند صلح و کنفرانس "پروسه کابل" را مختل و سبوتاژ کنند.

او با اشاره به تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراضی اخیر در کابل گفت، مظاهره مسالمت‌آمیز حق همه است و از آن حمایت می‌کند؛ اما اقداماتی را نکوهش می‌کند که برخی حلقات با استفاده از رویدادهای خونین، مسلح به جاده‌ها می‌آیند و با اذیت مردم به آنان زور نشان می‌دهند، با نیروهای امنیتی درگیر می‌شود و با هتک حرمت به سایرین، چنان شعارهایی را سر می‌دهند که از آنها "بوی خون" به مشام می‌رسد.

آقای حکمتیار گفت "هر کس حق دارد که بر حکومت و مقام‌ها اعتراض کند، این حق مسلم هر افغان است که حکومت را در قبال رویدادها به ناکامی و عملکرد غیرمسؤولانه متهم کند؛ اما هیچ کس حق ندارد که در تلاش بالاشدن بر دیوارهای ارگ باشد، شعارهای رنگارنگ ضدحکومتی سر دهد، با استفاده از رویدادهای خونین و راه‌اندازی تظاهرات، برای به دست‌آوردن سهم گسترده در نظام خواست‌هایی را مطرح کند".

او تأکید کرد که تغییر با استفاده از زور و صلاحیت از سوی گروهی خاص، برایش قابل قبول نیست و افزود که هرگونه تغییرات در نظام باید به خواست و آرای مردم به میان آید.

XS
SM
MD
LG