لینک های دسترسی

Breaking News

حکمتیار: پافشاری روی تقسیم قدرت کنونی پیامی برای جنگ است


رهبر حزب اسلامی گفت، تقسیم قدرت کنونی که توسط جان کیری صورت گرفته است، قداست ندارد
رهبر حزب اسلامی گفت، تقسیم قدرت کنونی که توسط جان کیری صورت گرفته است، قداست ندارد

گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در بیانیه‌اش، که امروز جمعه در غازی استیدیوم کابل ایراد کرد، گفت که وی، با پیام صلح از کوه‌ها پایین شده و به شهر رسیده است.

آقای حکمتیار، انحصار قدرت و اصرار بر تقسیم قدرت کنونی را پیام جنگ تلقی کرد و گفت "این تقسیم قدرت که توسط جان کیری، صورت گرفته است، نه کدام تقسیم از سوی خداوند متعال است و نه از حمایت قانون اساسی برخوردار است، پس نباید بر تقسیم قدرت جان کیری، قدسیت قایل شد و به نگاه تقدس بدان نگریست".

او گفت، هرکسی که خواهان حکومت صد درصد اسلامی در افغانستان باشد، برادر خطاب می‌کند؛ هر کسی را که استقلال و آزادی افغانستان را بخواهد و خواهان پایان جنگ باشد، برادر خطاب می‌کند - هرچند که مرتکب ظلم و جفا شده باشد و علیه حزب اسلامی جنگیده باشند - معامله اش با همه شان، مبتنی بر عفو و گذشت خواهد بود.

مخالفان خوب و بد

رهبر حزب اسلامی، که در مورد مرحله جدید صلح و ثبات در افغانستان صحبت می‌کرد، با اشاره به اظهارات دیروز داکتر عبدالله، رییس اجراییه در ارگ ریاست جمهوری، گفت "باید همۀ ما به عنوان یک حقیقت قبول کنیم که هرگروه و هر دسته‌ای افراد و عناصر خوب و بد در ترکیب خود دارد، مخالفان و مویدین دولت هم خوب و بد دارد، کسی ازنظر ما بد است و از او نفرت داریم که بر ادامه جنگ اصرار دارد ...".

آقای حکمتیار بار دیگر تاکید کرد که طالبان را به برادری دعوت می‌کند و از دید وی کسانی خوب و شایسته برادری اند که خواهان خاتمه جنگ و تأمین صلح است.

رهبر حزب اسلامی از باب تازه و فصل نوین "دوستی و صلح" صحبت کرد و از همه خواست که از انحصار قدرت در دست گروهی کوچک، سیاست حذف دیگران و رقابت‌های منفی را به عنوان تجارب تلخ گذشته برای همیشه فراموش کنند و از کابل این پیام را به مخالفان نفرستند که در این نظام برای دیگران جای نیست.

رهبر حزب اسلامی به رهبر حکمتیار که روی یک حکومت مقتدر مرکزی مسلط بر اوضاع تاکید داشت، به زنان افغان نیز اطمینان داد که همه حقوق شان در چوکات دین مقدس اسلام محفوظ است، نگران نباشند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG