لینک های دسترسی

Breaking News

اعضای 'حرکت مردمی برای صلح' به مزارشریف رسیدند


اعضای حرکت مردمی برای صلح، پس از ۳۶ روز سفر با پای برهنه و پیاده از کابل به سوی بلخ، امروز جمعه (۲۳ سنبله) به شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ رسیدند.

این کاروان در ۱۹ اسد کابل را به هدف مزارشریف ترک کردند؛ اما در جریان این سفر مدتی در شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان و شهر کندز، مرکز ولایت کندز نیز اقامت گزیدند و با مردم دیدار کردند.

بسم‌الله وطندوست، سخنگوی حرکت مردمی برای صلح به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که امروز در منطقه فردوسی و مسجد جامع روضه در شهر مزارشریف، با شماری از باشندگان ولایت بلخ دیدار می‌کنند.

آقای وطندوست افزود " چهار روز می‌شود که ما به مناطق اطراف شهر مزارشریف داخل شده‌ایم، ما هر روز ده کیلومتر را می‌پیمایم، بنأ امروز به شهر مزارشریف داخل شده‌ایم".

اعضای این حرکت در هشت سنبله قصد داشتند که به مناطق تحت تسلط طالبان برای گفتگو با مسؤولان این گروه بروند؛ اما به گفته آقای وطندوست، طالبان مسلح جلو آنان را گرفت و به آنان بی احترامی کرد.

به گفته آقای وطندوست، در جریان سفر از کابل به بلخ، هنگام گذشتن از شاهراه سالنگ، هفت تن از اعضای این گروه بیمار و در شفاخانه بستری شدند.

به گفته آقای وطندوست هنوز مشخص نیست که آنان برای چند روز در ولایت بلخ اقامت می‌گزینند. پیش از این، اعضای این حرکت گفته بودند که با موتر از بلخ به هرات خواهند رفت.

این حرکت مردمی برای صلح که هدف شان را جلب حمایت مردم برای صلح بیان می‌کنند، گفته اند که آنان از آغاز سفرشان تا اکنون، با هزاران شهروند افغانستان دیدار کرده اند که تمام آنان از این حرکت حمایت کرده و خواستار ختم جنگ در این کشور شده اند.

اعضای حرکت مردمی صلح در ۲۳ جوزا از شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند با پای پیاده به سوی کابل حرکت کردند و پس از ۳۷ روز به کابل رسیدند.

حکومت افغانستان از این حرکت حمایت می‌کند؛ اما طالبان این حرکت را پروژه‌ای امریکایی می‌خواند.

XS
SM
MD
LG