لینک های دسترسی

Breaking News

والی هلمند نگرانیها درمورد سقوط آن ولایت را رد کرد


والی هلمند میگوید که خطری جدی متوجه هلمند نیست وشهر لشکر گاه سقوط نمیکند .
والی هلمند میگوید که خطری جدی متوجه هلمند نیست وشهر لشکر گاه سقوط نمیکند .

حیات الله حیات والی هلمند می گوید که نگرانی ها در مورد سقوط آن ولایت بیجا است و به گفتۀ وی هیچ خطری جدی متوجه هلمند نیست.

آقای حیات در صحبت با صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان برای آغاز عملیات بر ضد مخالفان مسلح در آن ولایت، آماده گی می گیرند.

​والی هلمند افزود که نیروهای ضربتی و نیروهای محافظت نظم عامه نیز شب گذشته به لشکرگاه رسیده اند. او اضافه کرد که در نتیجه عملیات سربازان افغان تا کنون ۵۰ شورشی در هلمند کشته شده و ۷۰ تن دیگر آنان زخمی شده است.

آقای حیات همچنان گفت که شماری از سربازان افغان نیز در نبرد بر ضد شورشیان کشته و زخمی شده اند، اما از ارایۀ ارقام دقیق آن خودداری کرد.

نگرانی باشنده های هلمند

حملات پی درپی مخالفین مسلح در سه روز گذشته باعث نگرانی باشنده های این ولایت نیز شده است وشماری از خانواده ها منازل شانرا به سبب درگیری ها ترک کرده اند.

محمد کریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند درمصاحبه با صدای امریکا از وضعیت بد امنیتی دراین ولایت ابرازنگرانی نموده وگفت که اگر نیروهای تازه زمینی وهوایی به هلمند فرستاده نشود،ممکن شهر لشکر گاه در48 ساعت آینده با یک خطرجدی روبرو شود.

در اثر درگیری های شدید در منطقه چانجیر ولسوالی مارجه،ناد علی وگرشک ده ها خانواده از این ولسوالی ها نیز بیجا شده اند.

هنوز مشخص نشده که چه تعداد از افراد ملکی در نتیجه این درگیری ها کشته وزخمی شده اند اما رئیس شورای ولایتی هلمند میگوید که درمدت دو روز گذشته دو تن از افراد ملکی کشته وچهار تن زخمی شده اند.

او افزود که خسارات مالی نیز به افراد ملکی در نتیجه این درگیری ها وارد شده است ودرنتیجه چهار خرمن گندم نیزاز بین رفته است.

طالبان مسلح ادعا دارند که درنتیجه این درگیری ها افراد آنها پیشروی کرده اند.

قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان با فرستادن یک خبرنامه به رسانه ها گفته است که افراد آنها در باباجی مرکز لشکر گاه وولسوالی های گرشک،نادعلی،ناوی وسنگین در درگیری های تازه دو قرارگاه و ۲۲ پوسته نیروهای امنیتی افغان را گرفته اند.

طالبان دراین خبرنامه گفته اند که دراین مدت ۱۲۶ تن از نیروهای امنیتی افغان را به شمول 7 تن از قوماندانان آنها نیز کشته اند.

XS
SM
MD
LG