لینک های دسترسی

Breaking News

آمرامنیت ولایت هلمند دریک انفجارزخمی شد


 اخیرآ گروه طالبان در ولسوالی های نادعلی، مارجه وگرشک حملاتشان را آغازکرده است.
اخیرآ گروه طالبان در ولسوالی های نادعلی، مارجه وگرشک حملاتشان را آغازکرده است.

مقامات محلی درهلمند می گویند که مل پاسوال جیلانی خروتی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هلمند، ازاثرانفجار یک ماین کنار سرک زخمی شده است.

این مقامات می گویند که حوالی ساعت ده صبح امروز، جنرال خروتی درجریان عملیات تصفیوی درمسیر شاهراه لشکرگاه – مارجه، دریک انفجار ماین کنار سرک، با سه پولیس دیگر زخمی شده است.

عمرزواک سخنگوی والی هلمند دراین باره به صدای امریکا گفت که دراین انفجار سه نفر از سربازان پولیس ملی، نیز زخمی شدند.

مل پاسوال جیلانی خروتی به تازگی ازسوی وزارت داخله افغانستان، به حیث آمرامنیت هلمند تقرر یافته بود.

آقای خروتی ازبلند رتبه ترین صاحب منصبان افغان بود که درجنگ های اخیر، زخمی شده است. گروه طالبان در درگیری های اخیردر ولسوالی های نادعلی، مارجه وگرشک حملاتشان را آغازکرده است.

حکومت افغانستان درطی سه روز اخیر اعزام نیروهای کمکی تازه نفس را، ازولایت قندهار به هلمند آغاز کرده است.

این درحالیست که وزارت دفاع افغانستان می گوید؛ طالبان درولایت هلمند درمقابله با نیروهای امنیتی افغان، به شکست مواجه شده اند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان دریک کنفرانس خبری امروز گفت:" طالبان مثل جنگ های قندز درولایت هلمند هم بر مراکز نیرهای امنیتی افغان حملات شان را آغاز کرده اند که تا کنون ازاین جنگ دست آوردی نداشته است".

جنرال وزیری می گوید هدف از انجام عملیات طالبان درهلمند، تغییر اذهان مردم نسبت به کشته شدن ملا اخترمحمد منصور رهبراین گروه است.

او می گوید که اکثر استخبارات منطقه، زیرفشار بود و طالبان تصمیم گرفتند که به خاطر تغییر ذهنیت مردم افغانستان وجهان، به چنین عملیاتی دست بزنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG