لینک های دسترسی

Breaking News

تبدیل شدن کلینیک های ترک اعتیاد هرات به منبع عایدات مالی


موقعیت مناسب ولایت هرات در غرب افغانستان به عنوان شاهراه ترانزیت مواد مخدر به ایران و تركمنستان باعث شده تا شمار زیادی از جوانان این ولایت در دام اعتیاد گرفتار شوند.

با اینكه طی چند سال اخیر تعدادی كلینیك خصوصی برای ترك اعتیاد در هرات ایجاد شده اما مسئولان صحت عامه این ولایت وجود تنها شش كلینیك خصوصی را برای ارائه خدمات به افراد معتاد كافی نمیدانند.

غلام سعید راشد رئیس صحت عامه هرات می گوید كلینیك های خصوصی ترك اعتیاد كنونی در این ولایت نتنها خدمات لازم برای معتادین را ارایه نمی كنند بلكه تبدیل به مكانی برای زر اندوزی شده است.

اما مسئولان این كلینیك ها ضمن رد این ادعا می گویند، تمام خدمات لازم را به مراجعه كنندگان خود عرضه میكنند.

هومان محب مسئول یكی از كلینیك های ترك اعتیاد در هرات میگوید آنها معتادین را تنها بصورت جسمی ترك میدهند و این وظیفه خانواده هاست كه از لحاظ روانی بر تداوی معتادان خود توجه داشته باشند.

از سوی دیگر شماری از معتادین داخل بستر نیز از نحوه ارائه خدمات و رسیده گی مسئولان كلینیك ها به آنها ابراز رضایت می كنند.

بر اساس آخرین آمارها هم اكنون نزدیك به 60 هزار نفر در ولایت هرات ، با مواد مخدر واعتیاد ناشی از آن دست به گریبان اند كه دو سوم آنها را مهاجرین اخراج شده از كشور ایران تشكیل می دهند.

XS
SM
MD
LG