لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه هرات- اسلام قلعه؛ مسیر قاچاق مخدرات به ایران


قاچاق مواد مخدر در مسیر شاهراه هرات- اسلام قلعه
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:43 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید

شاهراه هرات- اسلام قلعه ولایت هرات همواره، هنوز هم از سوی مافیای مواد مخدر به عنوان مسیر عمدۀ قاچاق و انتقال مواد مخدر از افغانستان به ایران استفاده می‌شود.

کامران علیزیی، رئیس شورای ولایتی هرات بر این باور است که به علت حضور کم نیروهای امنیتی در مسیر این شاهراه، فعالیت قاچاقبران و روند انتقال مواد مخدر از طریق این مسیر به ایران افزایش یافته است.

اما مقام های امنیتی ولایت هرات می گویند که نیروهای پولیس کنترول کامل این شاهراه را در دست دارند و به قاچاقبران اجازه نمی دهند تا در این مسیر فعالیت کنند.

عبدالاحد ولی زاده، سخنگوی قوماندانی امنیه هرات به صدای امریکا گفت که به تازگی نیروهای امنیتی این ولایت موفق به کشف یک محموله ۵۷۰ کیلوگرامی مواد مخدر از نزد قاچاقبران در مسیر شاهراه هرات- اسلام قلعه شده اند.

سخنگوی والی هرات افزود که پولیس مبارزه با مواد مخدر این ولایت نسبت به گذشته مجهزتر شده و توانسته اند در جریان یک سال گذشته صدها کیلوگرام مواد مخدر را از مسیر شاهراه هرات- اسلام قلعه کشف و ضبط کنند.

یکی از روش های معمول قاچاق مواد مخدر از طریق شاهراه هرات- اسلام قلعه استفاده از موترهای ترانزیتی است که همه روزه از ولایت هرات به سمت ایران می‌روند و بارها رانندگان افغان و ایرانی در پیوند به قاچاق مواد مخدر توسط موترهایشان بازداشت شده اند.

XS
SM
MD
LG