لینک های دسترسی

Breaking News

تخطی نامزدان انتخابات شورای ملی در هرات از قوانین


تخطی نامزدان انتخابات شورای ملی در هرات از قوانین
تخطی نامزدان انتخابات شورای ملی در هرات از قوانین

مسولین كميسون مستقل سمع شكايات انتخاباتي درهرات می گویند چندين نامزد انتخابات شواری ملی افغانستان دراین ولايت متهم به تخطي از قوانين مبارزارت انتخاباتي شده اند.

حدود دوهفته از آغاز دوره مبارزات انتخاباتی در افغانستان می گذرد. در ولایت هرات بیش از ۱۵۰ نامزد انتخابات دور دوم مجلس نماینده گان مشغول مبارزات انتخاباتی اند.

ولی مجموعۀ این مبارزات در همه جا مطابق با قوانین نافذ اجرا نمی شود. مامورین كميسون مستقل سمع شکایات انتخاباتی در حوزه غرب می گویند مبارزات انتخاباتی و شیوه تبلیغات شماری از نامزدان در هرات درست نبوده است.

این مامورین هشدار میدهند که اگر اين نامزدان به قوانین مبارزات انتخاباتی توجه نكنند نام انان از سوي اين كمسيون از ليست نامزدان حذف خواهد شد.

احمد سعيد حقيقي رئيس كميسيون سمع شكايات انتخابات در حوزه غرب افغانستان ميگويد تا كنون ۱۵ مورد شكا يات انتخاباتی به آدرس اين کمیسیون رسیده است.

گمان می رود هرچه به زمان برگذاری انتخابات مجلس نماینده گان نزدیک تر می شویم مبارزات انتخاباتی نیز شدت بیشتری به خود می گیرد. که این شدت یافتن گاه با تخلفاتی نیز همراه است.

آقاي حقيقي رئیس كمسيون سمع شكايات ميگويد در ميان پانزده تن كه به تخلف متهم اند چهار تن آنان در درجه ي بالاي تخلف قرار دارند.

آقاي حقيقي که از افشاي نام اين نامزدان خود داري كرد گفت اين کاندیدان مكلف شده اند تا اسناد و مدارك شانرا جهت دفاع از عملكرد شان ارائه كنند.

اين در حالي است كه دو تن از نامزدان انتخابات آتي پارلماني از ولايت هرات به اتهام حضور در گروه هاي مسلح غير مسئول از لست حذف شده اند.

XS
SM
MD
LG