لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت باشندگان ولایات غربی افغانستان از قوای امنیتی افغان


باشندگان ولایات بادغیس، فراه، غور و هرات
باشندگان ولایات بادغیس، فراه، غور و هرات

باشندگان چهار ولایت غربی افغانستان با برگزاری یک گردهمایی در ولایت هرات؛ حمایت خود از قوای امنیتی افغان را اعلام کردند.

این افراد با حمایت از پالیسی جدید رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در برابر گروه‌های دهشت‌افگن؛ خواهان مبارزه جدی جامعه جهانی و حکومت افغانستان با تروریستان و حامیان شان شدند.

ده‌ها تن از باشندگان ولایت‌های هرات، غور، بادغیس و فراه با برگزاری یک گردهمایی اعتراضی، حملات خونین اخیر در افغانستان را محکوم کردند.

این افراد که شامل اعضای شورای ولایتی، فعالان مدنی، علما، زنان و جوانان بودند؛ تنها راه رسیدن به صلح و ثبات دایمی را در همکاری و حمایت از نیروهای امنیتی افغان عنوان کردند.

رامز فضل، یک تن از محصلان پوهنتون هرات گفت، استعفای مقام‌های ارشد حکومتی راه حل پایان‌دادن به حملات تروریستی در افغانستان نیست و باید با این معضل به شکل گروهی مقابله کرد.

رامز فضل گفت "اگر ما هم عملا علیه نیروهای امنیتی افغان برخیزیم یعنی دقیقاً ما از کسانی حمایت کردیم که آنها به حملات انتحاری و نا هنجاری های جامعه دامن می زنند، پس باید ما در دسته ای باشیم که به ما کمک می کنند که آن دسته نیروهای پولیس ملی، اردو و امنیت ملی استند، زمانیکه ما با این دسته باشیم یک مشت قوی و کوبنده می شود و میتوانیم به دهان دشمن بزنیم، ما امروز نیروهای امنیتی خود را حمایت می کنیم و می گوییم پشت شما استیم حتی اگر در جاهایی خلاء داشته باشید."

سکینه حسینی، یکی از اعضای شورای ولایتی هرات؛ کم‌کاری برخی از مسؤولان ارشد امنیتی افغان را دلیل افزایش حملات هراس افگنانه در این کشور بیان کرد.

خانم حسینی گفت "عده ای از اعتماد سران حکومت وحدت ملی سوء استفاده کردند. رئیس جمهور نمی تواند مستقیماً بیاید و تمام قضایا را جدی خانه به خانه پیگیری کند. وقتی یک فرد امنیتی را به عنوان وزیر و یا رئیس یک اداره تعیین می کند، او مکلف است که این قضایا را پیگیری کند."

فعالان مدنی اشتراک کننده در این گردهمایی همچنان؛ افزایش فشارهای جامعه جهانی بر هراس‌افگنان را دلیلی بر شدت ناامنی‌ها در افغانستان بیان کردند.

آنان با حمایت از پالیسی جدید ایالات متحده امریکا در امر مبارزه با هراس‌افگنی؛ از رئیس جمهور آن کشور خواستند تا به شکل جدی با حامیان هراس‌افگنان برخورد کنند.

گلثوم صدیقی یکی تن از فعالین مدنی گفت "مردم ما با حمایت و پشتیبانی از نیروهای امنیتی خود و حمایت از حاکمیتی که امروز با نام حکومت دموکراتیک داریم می خواهند که صدای خود را بلند کنند و حمایت کنند از موضع گیری جدید ملل متحد و آمریکا بخاطر برانداختن کتله ها وتوده های عظیمی که امروز آنها نه تنها برای افغانستان بلکه برای منطقه تحت نام داعش و طالب مشکل ساز شده اند."

همزمان با این گردهمایی شماری از باشندگان ولایت هرات با برگزاری یک کمپاین اهدای خون در این ولایت همدردی خود با زخمیان حملات تروریستی اخیر در کابل را بیان داشتند.

XS
SM
MD
LG