لینک های دسترسی

Breaking News

توزیع کارت های صحی به خانواده های فقیر هرات


رئیس اداره امور زنان هرات می گوید که با توزیع كارت های صحی در بین تقریباً ۲۰۰ خانواده بی بضاعت، زمینه درمان رایگان آنها در کلینیک های خصوصی این ولایت را مهیا نموده اند.

این نخستین برنامه درمان رایگان برای خانواده های بی بضاعت خصوصا زنان می باشد كه به ابتكار شماری از زنان فعال در ولایت هرات راه اندازی می شود.

حامیان این طرح كه بیشترشان مدافعان حقوق زن می باشند بر این باورند كه زمان برداشتن گام های عملی برای حل مشکلات زنان در این ولایت فرا رسیده است.

محبوبه جمشیدی، رییس امور زنان ولایت هرات می گوید این طرح به همكاری كلینیك های خصوصی این ولایت روی دست گرفته شده كه ارایه خدمات صحی به زنان بی بضاعت بیشتر هدف این برنامه است.

خانم جمشیدی گفت که دارندگان این کارت مادر و اطفال مادران را تحت پوشش خدمات صحی دارد.

جمشیدی: دارندگان این کارت مادر و اطفال مادران را تحت پوشش خدمات صحی دارد.
جمشیدی: دارندگان این کارت مادر و اطفال مادران را تحت پوشش خدمات صحی دارد.
زبیر ارشد، رییس انجمن کلینیک های خصوصی هرات نیز می گوید این افراد می توانند از تمام خدمات صحی روزمره به گونه رایگان برای مدت یكسال استفاده نمایند.

آقای ارشد گفت که کلینیک های خصوصی هرات فقط خدمات روزانه و سرپایی ارائه می شود. او افزود دواهایی از طرف شفاخانه های شخصی بدون اخذ پول توزیع می شود.

این مقام خدمات خصوصی هرات گفت خدمات دیگر مثل عملیات جراحی یا جراحی های بزرگ، ولادت ها و سایر مراقبت های جدی که نیاز به بستری شدن داشته باشد.

عدم خدمات معاینات تشخیصیه پیشرفته

ارشد گفت اما بعضی معاینات تشخیصیه پیشرفته که انکشاف یافته وخاص است شامل این برنامه خدمات صحی رایگان نیست.

عزیزه محاکی فعال حقوق زن بر این باور است كه راه اندازی چنین برنامه هایی میتواند به زنانی که کمتر به خدمات صحی دسترسی دارند سودمند به حساب آید.

محاکی گفت که تلاش ها است تا این پروژه برای مدتی طولانی تر باشد تا زنان بیشتری به این خدمات رایگان صحی میسر شود.

شماری از زنان زیر پوشش این برنامه كه تا به حال دسترسی به خدمات صحی را تنها یك آرزو می پنداشتند نیز می گویند تداوم این برنامه می تواند از معیوبیت و مریضی اطفال آنان در ینده جلوگیری نماید.

در برابر عدم دسترسی زنان تهی دست به خدمات صحی در افغانستان، این اولین حرکت یک اداره دولتی برای درمان بیماران زن می باشد كه در ولایت هرات صورت می گیرد.
XS
SM
MD
LG