لینک های دسترسی

Breaking News

حزب اسلامی: برای آمدن به کابل از کسی ویزه نمی‌خواهیم


حزب اسلامی گفته است که پیش از آمدن رهبر این حزب به کابل، باید زندانیان شان آزاد شود.
حزب اسلامی گفته است که پیش از آمدن رهبر این حزب به کابل، باید زندانیان شان آزاد شود.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در بیانیه‌ای گفته است، برای آمدن به کابل نه از کشوری ویزه می‌خواهند و نه هم منتظر موافقۀ کسی استند.

اخیراً رسانه‌ها گزارش دادند که روسیه روند حذف اسم گلبدین حکمتیار را از لیست سیاه سازمان ملل متحد به حالت تعلیق در آورده است.

در برابر این اقدام روسیه، امروز در واکنش رسمی، حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در بیانیه‌ای گفته است، اگر دولت افغانستان به ویژه رئیس جمهور غنی در برابر موافقتنامۀ صلح با این حزب پابند باشد، رهبر حزب اسلامی آماده است که به کابل بیاید.

در اعلامیۀ حزب اسلامی آمده است "رهبر حزب اسلامی عدم الغای تعزیرات را نه مانع مهمی می‌داند و نه هم به حذف اسامی اعضای حزب اسلامی از لیست سیاه منتظر است".

اعلامیه افزوده است، قبل از آمدن رهبر این حزب، باید زندانیان حزب اسلامی آزاد شود و روند جابه‌جایی مهاجرین نیز آغاز گردد.

حزب اسلامی تأکید کرده است که هیچ کشوری حق ندارد که در مورد توافقات بین افغان‌ها مخالفت کند.

حزب اسلامی برعلاوۀ روسیه، از فرانسه نیز نام برده و به نقل از رسانه‌ها نگاشته است، این دو کشور موانعی را فراراه روند صلح حکومت افغانستان و این حزب ایجاد می‌کنند؛ اما این کار بیانگر موضع رسمی دو کشور نیست.

بر بنیاد اعلامیۀ تداوم جنگ به نفع هیچ جانبی تمام نخواهد شد.

موافقتنامۀ صلح میان محمداشرف رئیس جمهور افغانستان و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در بیست‌ونهم ماه سپتمبر سال گذشتۀ میلادی امضا شد.

پس از آن، حکومت افغانستان درخواست حذف نام رهبر و افراد برجستۀ حزب اسلامی را از لیست سیاه سازمان ملل متحد؛ به شورای امنیت آن سازمان فرستاد؛ اما اخیراً روسیه در این راستا نگرانی نشان داده است.

XS
SM
MD
LG