لینک های دسترسی

Breaking News

همایش اعتراضیه در مخالفت به شانزدهمین سالگرد حملات امریکا به افغانستان


امروز جمعه، حزب همبستگی با راه اندازی گردهمایی اعتراض آمیز حملۀ نیروهای ائتلاف را به رهبری امریکا در افغانستان تقبیح کردند.
امروز جمعه، حزب همبستگی با راه اندازی گردهمایی اعتراض آمیز حملۀ نیروهای ائتلاف را به رهبری امریکا در افغانستان تقبیح کردند.

شانزدهمین سال، حملات نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده امریکا به افغانستان که منجر به سقوط نظام طالبان شد، امروز در کابل طی گردهمایی اعتراض آمیز حزب همبستگی افغانستان تقبیح گردید.

روز شنبه هفتم اکتوبر مصادف با شانزدهمین سال آغاز حملات نیروهای بین‌المللی ائتلاف جهانی علیه تروریزم به رهبری امریکا در افغانستان است؛ اما امروز جمعه، حزب همبستگی افغانستان با راه اندازی گردهمایی اعتراض آمیز در کابل، حمله نیروهای ائتلاف را به افغانستان تقبیح کردند.

حزب همبستگی افغانستان، در این گردهمایی اعتراض آمیز، شعارهای ضد امریکایی سر دادند و با به برگذاری تیاتر خیابانی نقش ایالات متحده امریکا در ایجاد حکومت پیشین و حکومت کنونی، به نمایش گذاشتند.

عبید کبیر، عضو حزب همبستگی افغانستان، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت، هدف از این اعتراضات، تقبیح "عملکرد" نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا در شانزده سال اخیر در افغانستان است.

آقای کبیر، افزود"ما خواهان خروج کامل نیروهای اشغالگر خارجی از افغانستان استیم وهمچنان خواهان محاکمه و کوتاه ساختن دست تمام جنایتکاران می‌باشیم که به کمک نیروهای خارجی بالای ملت حاکم شده اند".

این حزب، در گذشته نیز با راه‌اندازی گردهمایی‌های اعتراض آمیز با حضور نیروهای خارجی در افغانستان مخالفت کرده است.

در پهلوی انتقاد از حضور نظامی کشور های غربی در افغانستان، سازماندهندگان این همایش حکومت وحدت ملی و برخی رهبران جهادی را مورد انتقاد قرار دادند. آنان ادعا کردند که حکومت وحدت ملی بر خلاف خواست مردم افغانستان از طریق یک "انتخابات ساختگی" به موجود آمده و بالای مردم افغانستان تحمیل شده است.

در واکنش به این همایش حزب همبستگی، ارگ ریاست جمهوری رابطه افغانستان با همکاران بین المللی را یک رابطه ستراتیژیک و تعریف شده دولت محور خواندنه اشغال کشورتوسط نیروهای خارجی.

شاه حسین مرتضوی، یک سخنگوی رئیس جمهور افغانستان، در واکنش به گفت " رابطه ما با همکاران بین المللی یک رابطه ستراتیژیک و تعریف شده است و همکاران بین المللی ما طی سال های اخیر از حکومت و مردم افغانستان در بخش صحت ، معارف و مبارزه با تروریزم حمایت کرده اند و ما از ایشان سپاسگزار استیم . "

عملیات نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده امریکا در افغانستان سبب سقوط رژیم طالبان و ایجاد حکومت مؤقت به رهبری حامد کرزی گردید.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG