لینک های دسترسی

Breaking News

جوان ۲۳ سالهٔ امریکایی با عاید ۵۴ میلیون دالر پردرآمدترین یوتیوبر سال ۲۰۲۱ شد


به تازگی مجله فوربس فهرستی از پردرآمدترین یوتیوبرهای سال ۲۰۲۱ را نشر کرد که مستربیست ۲۳ ساله در صدر آن قرار دارد.

مجلۀ فوربس هر ساله فهرست جوانان زیر ۳۰ سال را نشر می‌کند که در کشورهای مختلف جهان در عرصه‌های گوناگون کارآفرینی ونوآوری، دستاورد و ابتکاراتی داشته و تغییرات چشمگیری در جامعه ایجاد کرده اند. این مجله امسال به معرفی پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب پرداخته است.

جیمی دونالدسن که به نام مستعار مستر بیست (Mrbeast) در چینل یوتیوب خود مشهور است در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۴ میلیون دالر عاید بدست آورده که بیشترین درآمد یک شخص از زمان تاسیس یوتیوب می‌باشد.

سال گذشته این مقام را راین کجی هشت ساله مالک چینل Ryan's World با ۲۲.۹ میلیون مشترک و ۲۶ میلیون دالر درآمد کسب کرده بود. امسال او در ردهٔ هفتم قرار گرفته است.

ویدیوهای مستربیست در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰ میلیارد بیننده داشت که نظر به سال گذشتهٔ آن دوبرابر شده است.

جیمی دونالدسن ویدیو‌های حیرت‌انگیز و ترسناک تهیه می‌کند و از همین رو کاربران یوتیوب آن‌ها را بیشتر می‌پسندند. به گونهٔ مثال او سال گذشته حدود ۵۰ ساعت را در یک قبر سپری کرد و یا هم برای هرکسی که مایل است در یک تب حمام با مارها بنیشیند ۱۰ هزار دالر پیشنهاد کرد.

درآمد ۵۴ میلیونی وی او را در ردهٔ ۴۰ام فهرست ۱۰۰ انسان مشهور و در جایگاه پردرآمد ترین ستاره در عرصهٔ سرگرمی قرار می‌دهد.

در فهرست منتشرشدهٔ‌ مجلهٔ فوربس جیک پاول، مشت‌زن حرفه‌ای در ردیف دوم قرار گرفته است. او که در سال ۲۰۱۸ حدود ۲۱.۵ میلیون دالر درآمد داشت امسال آن را بیشتر از دو برابر یعنی ۴۵ میلیون دالر افزایش داده است. او اکثر ویدیو‌های مسابقات بوکسینگ خود را نشر می‌کند و امسال هم سه بار با ورزشکاران رشته ورزش‌های رزمی مختلط (MMA) مسابقه داد و در تمام مسابقات برنده شد.

جیک پاولیکی از محبوب‌ترین نام‌های یوتیوب بود، اما پس از آنکه برادرش در سال ۲۰۱۷ یک ویدیوی از یک محل خودکشی در جاپان را نشر کرد با واکنش‌های شدید هوادارانش مواجه شد و یوتیوب نیز پرداخت پول به آنان را موقتاً متوقف ساخت. اما اکنون آن‌ها می‌توانند دوباره از تبلیغات یوتیوب درآمد کسب کنند.

درجه سوم در فهرست فوربس را مارکپلیر با درآمد ۳۸ میلیون دالر در سال ۲۰۲۱ از آن خود کرده است. او ۳۱ میلیون مشترک دارد و در ابتدا با ثبت بازی‌های وحشتناک مانند Five night at Freddy’s ،یک بازی در مورد پیتزا فروشی وحشتناک، کار خود را آغاز کرد. اما در سال ۲۰۲۱ با ساختن سریال‌ها تلاش کرد خود را به عنوان یک ستارهٔ تلویزیونی معرفی کند.

در رده‌های بعدی ریت ایند لینک (Rhett and Link) با ۳۰ میلیون دالر در آمد، انسپیکبل (Unspeakable) با ۲۸.۵ میلیون درآمد، نستیا (Nastya) با ۲۸ میلیون دالر درآمد، راین کجی (Rayn Kaji) با ۲۷ میلیون دالر درآمد و دود پرفکت (Dude Perfect ) با ۲۰ میلیون درآمد قرار دارند.

در مجموع، یوتیوبرها مجموعاً حدود ۳۰۰ میلیون دالر در سال ۲۰۲۱ به دست آوردند که یک ریکارد ۴۰ درصد افزایش را مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد. مردم اکنون بیشتر از همیشه در یوتیوب حضور دارند و این سکو اکنون نزدیک به دو میلیارد کاربر دارد که افزایش ۴۰ درصد را در پنج سال اخیر نشان می‌دهد.

XS
SM
MD
LG