لینک های دسترسی

Breaking News

اعلان نامزدی هیلری کلنتن برای اشتراک در انتخابات ۲۰۱۶


هیلری کلنتن با نشر یک نوار ویدیویی از طریق رسانه های اجتماعی نامزدی اش را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلان کرد.
هیلری کلنتن با نشر یک نوار ویدیویی از طریق رسانه های اجتماعی نامزدی اش را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلان کرد.

هیلری کلنتن، وزیر خارجه پیشین امریکا و همسر بِل کلنتن، رئیس جمهور پیشین آن کشور از نامزدی اش برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد.

پس از ماه ها گمانه زنی، خانم کلنتن روز یکشنبه با نشر یک نوار ویدیویی از طریق رسانه های اجتماعی گفت که قصد دارد به عنوان نامزد حزب دیموکرات در انتخابات شرکت کند.

خانم کلنتن در این نوار تصویری گفت:"امریکایی ها هر روز به یک قهرمان نیاز دارند و من می خواهم این قهرمان باشم."

وزیر خارجه پیشین امریکا نخستین عضو حزب دیموکرات است که رسماً نامزدی اش را برای راه یافتن به قصر سفید اعلام می کند.

احتمال برنده شدن کلنتن

نظر سنجی های تازه نشان می دهد که او می تواند سایر نامزدان احتمالی حزب دیموکرات را در انتخابات درون حزبی به سادگی شکست دهد.

این نظر سنجی ها همچنین بیش بینی می کنند که خانم کلنتن ممکن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با اکثریت قاطع آرا بر نامزدان جمهوریخواه پیروز خواهد شد.

اما رینس بربیس، رئیس کمیته ملی حزب جمهوریخواه روز یکشنبه گفت که به باور وی رای دهندگان به خانم کلنتن اعتماد ندارند.

این مقام حزب جمهوریخواه عملکرد خانم کلنتن را جریان ماموریت او به عنوان بانوی اول، سناتور و وزیر خارجه پیشین امریکا مملو از "پنهان کاری، رسوایی های سیاسی و سیاست های ناکام" خواند.

اشاره این عضو حزب رقیب خانم کلنتن به حمله مرگبار دهشت افگنی علیه قونسلگری امریکا در شهر بنغازی لیبیا و استفاده از ایمیل غیررسمی برای مکاتبات رسمی به عنوان وزیر خارجه امریکا است.

انتظار می رود که جمهوریخواهان رسوایی های سیاسی بِل کلنتن، همسر هیلری کلنتن و رئیس جمهور پیشین امریکا را نیز به رخ رای دهندگان بکشند.

در صورت برنده شدن انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا، هیلری کلنتن نخستین رئیس جمهور زن آن کشور خواهد بود.

این دومین بار است که هیلری کلنتن برای راه یابی به قصر سفید، وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا می شود.

او در سال ۲۰۰۸ نیز برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری رقابت کرد اما بارک اوباما، رئیس جمهور امریکا برنده انتخابات درون حزبی دیموکرات برای شرکت در انتخابات شد.

XS
SM
MD
LG