لینک های دسترسی

Breaking News

شکایت هندو ها از نبود محل سوزندان اجساد مردگان در پشاور


هندو ها و سیک در پشاور پاکستان می گویند که به دلیل نبود محل "هندوسوزان" مجبور اند ۱۳۰ کیلومتر مسافرت کنند تا اجساد مردگان شان را بسوزانند
هندو ها و سیک در پشاور پاکستان می گویند که به دلیل نبود محل "هندوسوزان" مجبور اند ۱۳۰ کیلومتر مسافرت کنند تا اجساد مردگان شان را بسوزانند

هندو ها و سیک ها در شهر پشاور ایالت خبیر پشتونخوا میگویند که آنان محلی برای سوزاندن اجساد مردگان خود ندارند، مشکل که در گذشته، وجود نداشت.

آنان می گویند که به دلیل نبود محل "هندوسوزان" در این ایالت، مجبور اند ۱۳۰ کیلومتر مسافرت کنند تا اجسادمردگان شان را بسوزانند

آنان میگویند که در گذشته ها محلات هندوسوزان در بخش های مختلف پشاور وجود داشت، اما پس از تجزیۀ خونین پاکستان از هند در سال ۱۹۴۷، این محلات مسدود گردید.

زاهد کمار، رهبر جامعه هندو ها در پشاور، در مورد مشکل سوزاندان مرگان هندو ها سیک ها می گوید که "از سال ۱۹۴۷ به اینسو در پشاور شمشان گهات یا هندوسوزان وجود ندارد، و ما با مشکلات زیادی رو به رو استیم . این چگونه انصاف است که ما مردگان خود را از پشاور به پنجاب میاوریم؟"

جوامع هندو و سیک در پشاور تا زمانی رونق بسیار داشت که با تجزیه خونین ۱۹۴۷ پاکستان از هند، اکثریت هندو ها و سیک ها فرار کردند.

راشد سنگهـ تونی، یک هندو در پشاور، می گوید که محلات هندو سوزان پشاور به تفریگاه تبدیل شده است.

سنگهـ تونی در مورد گفت "پیش از سال ۱۹۴۷ شمشان گهات هندو و سیک ها در پشاور وجود داشت اما اکنون این محلات به پارک ها و سایر سالون های عروسی مسلمانان مبدل شده است."

سوزانیدن یک جسد برای هندو ها و سیک های پشاور مبلغ سه صد دالر امریکایی هزینه بر میدارد که اکثریت آنان توان پرداخت این مقدار پول را ندارند و مجبور میشوند که اجساد مردگان شان را دفن کنند.

مقامات ایالت خیبر پشتونخوا تعهد کرده اند که برای هندو و سیک ها محل هندو سوزان را ایجاد کنند، اما عزاران داران میگویند که آنان بار ها این چنین وعده ها را شنیده اند، اما به آن عمل نشده است.

XS
SM
MD
LG