لینک های دسترسی

Breaking News

توافق 'تاریخی'؛ فدراسیون فوتبال ایالات متحده به زنان و مردان دستمزد برابر می‌دهد


فدراسیون فوتبال ایالات متحده روز چهارشنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) توافق تاریخی را اعلام کرد که بر اساس آن به فوتبالران زن و مرد در این کشور حقوق و دستمزد برابر پرداخته می‌شود.

با این تصمیم، فدراسیون فوتبال ایالات متحده نخستین فدراسیون فوتبال در جهان است که به بازیکنان مرد و زن حقوق برابر می‌پردازد.

سیندی پارلو کان، رییس فدراسیون فوتبال ایالات متحده گفت: "این واقعاً یک برهۀ تاریخی است. این توافقات روال را در ایالات متحده برای همیشه تغییر داده و امکان دارد که روال را در سرتاسر جهان تغییر دهد."

در این توافق تاریخی آمده است که"پرداخت یکسان برای همه مسابقات، به شمول جام جهانی فوتبال و ایجاد میکانیزم شریک ساختن درآمد بازی‌های تجارتی" میان هر دو تیم، زنان و مردان، شامل آن می‌باشد.

بر اساس توافق جدید، برای بازی‌های غیر از جام جهانی فوتبال، زمانیکه تیم‌های مردان و زنان در عین رقابت شرکت کرده باشند، جایزۀ بازی مساویانه میان بازیکنان هر دو تیم تقسیم می‌شود.

تصمیم جدید فدراسیون فوتبال ایالات متحده، از سوی شماری از بازیکنان مرد و زن در ایالات متحده استقبال شده است.

واکر زیمرمن، عضو تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده گفت: "گفته می‌شد که دستمزد برابر برای مردان و زنان امکان‌پذیر نیست. اما این مانع ما نشد و ما پیش رفتیم و به آن دست یافتیم."

آقای زیمرمن افزود: "امیدواریم که این موضوع دیگران را متوجه نیاز به این نوع تغییر کند و الهام‌بخش فیفا و دیگران در سراسر جهان باشد تا در همین مسیر حرکت کنند."

این قرارداد همچنین زمینه‌های دیگری مانند مراقبت از کودک، مرخصی والدین، ناتوانی کوتاه‌مدت، اختلال در سلامت روانی، سفر و کیفیت برابر مکان‌ها و کیفیت زمین‌های مسابقه را نیز در بر می‌گیرد.

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده چهار بار لقب قهرمان جهانی فوتبال زنان را کسب کرده و چهار مدال طلای المپیک را کمایی کرده است.

XS
SM
MD
LG