لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان میگوید از هالند "انتقام شدید" خواهد گرفت


تنش های سیاسی بین هالند و ترکیه، شدت گرفته است. در تازه ترین انکشاف، صدراعظم هالند گفته که او مجبور شد در مقابل تهدید تعزیرات از جانب ترکیه، مانع سفر و سخنرانی دو وزیر آن کشور در خاک هالند شود.

وزرای حکومت ترکیه میخواستند به منظور کسب حمایت شهروندان آن کشور در همه پرسی تعدیل قانون اساسی ترکیه، به هالند سفر کنند.

مارک روته، صدراعظم هالند، گفت که ترکیه کشورش را به وضع تعزیرات تهدید کرده و "ما هرگز تحت چنین تهدید کار نمیکنیم. بناً خط سرخ کشیدیم."

صدراعظم هالند می گوید که برایش تعجب آور بود وقتی آگاهی حاصل کرد که با وجود منع شدن از سوی حکومت، فاطمه بتول کایا سایا وزیر خانواده و رفاه ترکیه کوشید تا توسط موتر وارد شهر روتردام گردد.

وزیر خانواده و رفاه ترکیه این عمل هالند را خلاف حقوق بشر و دموکراسی خواند. خانم کایا سایا گفت که مأمورین پولیس هالند با وی رفتار "زشت" کرده و این رفتار آنها، "با حقوق بشر و دموکراسی، مغایرت داشت".

در عین زمان صدها مظاهره کنندۀ ترک صبح امروز در خارج سفارتخانۀ هالند در استانبول دست به اعتراض زده و اقدام هالند مبنی بر منع سخنرانی وزیر خانواده و رفاه عامه را به باد انتقاد گرفتند.

سفارت هالند در ترکیه صبح روز یکشنبه به دلیل افزایش سرو صدا های سیاسی بین دو کشور مسدود بود و تدابیر امنیتی در خارج از محوطه سفارت اتخاذ گردیده بود.

پس از آن که هالند مانع سخنرانی این وزیر ترکیه در یک گردهمایی طرفداران رجب طیب اردغان در روتر دام گردید، ترکیه امروز یکشنبه گفت که به شدید ترین شکل انتقام خواهد گرفت.

رجب طیب اردغان رئیس جمهور ترکیه، هالند را "بقایای نازی" خطاب کرده و رهبر هالند این سخن او را، "غیرعاقلانه" خوانده است.

XS
SM
MD
LG