لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان یک بار دیگر مغلوب هانگ کانگ شد، مقصر کیست؟


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

در سلسلۀ رقابت های کرکت افغانستان در امارات متحدۀ عرب، افغانستان امروز در مقابل هانگ کانگ شکست خورد.

تیم ملی کرکت افغانستان امروز در یک رقابت ۲۰ اووره در مقابل تیم هانگ کانگ قرار گرفت. پس از برنده شدن افغانستان در مقابل زمبابوی، اکثریت دوست داران تیم افغانستان به این باور بودند که تیم های درجه دو بیش از نخواهند توانست در مقابل افغانستان به پیروزی برسند. اما تیم ملی کرکت هانگ کانگ این باور ها را نادرست ثابت کرد و یک بار دیگر تیم ملی کرکت افغانستان را مغلوب کرد.

هانگ کانگ باری قبلی در رقابت های راه یابی به جام جهانی بازی های ۲۰ اووره کرکت، افغانستان را با تفاوت پنج وکت شکست داده بود.

در رقابت امروزی تیم افغانستان نخست به بیتنگ پرداخت و در ۲۰ اووره داده شده با حذف شش بازیکن، ۱۶۲ دوش انجام داد. بیتسمن های افغان توانستند در این بازی خوب بدرخشند. از جانب افغانستان، اصغر ستانکزی، کپتان تیم ۵۱، سمیع الله شینواری ۳۴، شفیق الله شفق ۳۰، کریم صادق ۲۲، عثمان غنی ۱۰، گلبدین نایب چهار و میرویس اشرف یک دوش انجام دادند.

با وجود بازی خوب از جانب بیتسمن ها، بالران افغان نتوانستند جلو بازیکنان هانگ کانگی را بگیرند. آفتاب علم، میرویس اشرف، روشان و نسیم نتوانستند خوب بدرخشند. کریم صادق یگانه بازیکن تیم افغانستان بود که در بخش بالنگ نتیجۀ قناعت بخش را حاصل کند.

اما آگاهان کرکت، بالران را مقصر نمیدانند. دوست داران تیم افغانستان که این بازی را از نزدیک دنبال میکردند، تصامیم کپتان تیم، اصغر ستانکزی در انتخاب بالران را به انتقاد گرفته و آقای ستانکزی را در شکست امروزی افغانستان مقصر میدانند.

با آنهم، بار مغلوب شدن افغانستان را برخی دیگری از آگاهان به دوش کمیتۀ گزینش بازیکنان می اندازند.

همایون شفق، یکی از آگاهان کرکت به صدای امریکا گفت که در این بازی باید به حد اقل یک فست بالر مانند شاهپور ځدران یا فرید ملک و سپینر های مانند امیر حمزه، سمیع الله شینواری و راشد ارمان فرصت داده میشد. آقای شفق افزود استفاده از سمیع الله شینواری در بخش بالنگ میتوانست نتیجۀ رقابت امروزی را دگرگون سازد.

آقای شفق همچنان گفت که دست کم گرفتن تیم های مانند هانگ کانگ، یکی از ضعف های تیم ملی کرکت افغانستان است که باید از میان برداشته شود و پس از این کمیته گزینش بازیکنان باید در مقابل هر گونه تیم، بازیکنان نخبه و تجربه کار را برگزینند.

تیم ملی کرکت افغانستان فردا در یک رقابت ۲۰ اووره در مقابل عمان به میدان خواهد رفت.

XS
SM
MD
LG