لینک های دسترسی

Breaking News

تصویب منع شنود مکالمات تلیفونی از سوی مجلس نمایندگان


លោក​ Percy Maimela វិចិត្រករ​ដែល​រៀន​គូ​រគំនូរ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​បាន​គូរ​រូប​លោក​អតីត​ប្រធានាធិបតី​អាមេរិក បារ៉ាក់ អូបាម៉ា ដែល​គំនូរ​នេះ​លោក​គូរ​ដោយ​ប្រើ​អំបិល​ នៅ​ឯផ្ទះ​របស់​លោក​ក្នុង​ក្រុង​ Pretoria ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ខាង​ត្បូង។
លោក​ Percy Maimela វិចិត្រករ​ដែល​រៀន​គូ​រគំនូរ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង​បាន​គូរ​រូប​លោក​អតីត​ប្រធានាធិបតី​អាមេរិក បារ៉ាក់ អូបាម៉ា ដែល​គំនូរ​នេះ​លោក​គូរ​ដោយ​ប្រើ​អំបិល​ នៅ​ឯផ្ទះ​របស់​លោក​ក្នុង​ក្រុង​ Pretoria ប្រទេស​អាហ្វ្រិក​ខាង​ត្បូង។

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را با اکثریت آرأ تصویب کرد که یک لایحۀ بحث برانگیز تمدید ساخت و در عین زمان جمع آوری معلومات تیلفونی میلیون ها امریکایی را ممنوع قرار می دهد.

پیش نویس این قانون، که به نام قانون آزادی ایالات متحدۀ امریکا مسما شده، حمایت هر دو حزب را در مجلس منقسم شدۀ امریکا با خود داشت، اما پیش بینی می شود که تصویب آن در مجلس سنا با مشکل مواجه گردد.

ادوارد سنودن، قراردادی پیشین ادارۀ استخباراتی امریکا پس از آن خشم جهانی را برانگیخت که پیمانۀ نظارت ادارات استخباراتی امریکا را از فعالیت و تماس های امریکایی ها آشکار ساخت.

قانونگذاران یک سال پیش کار را روی پیش نویس قانونی آغاز کردند که به ادارات استخباراتی صلاحیت و لوازمی را فراهم می سازد تا بدون تخطی از آزادی های مدنی، زندگی امریکایی ها را مصئون سازند.

باب گودلیت، رئیس کمیتۀ قضایی مجلس نمایندگان گفت که قانون پیشنهادی توازن را بین حریم خصوصی و امنیت ملی امریکا ایجاد می کند.

آقای گودلیت می گوید "تعهدی به همکاران در کانگرس و برای امریکایی ها کردم که آزادی مدنی و امنیت ملی امریکا را می توان همزمان با خود داشت. و همچنان این که این دو موضوع از هم مجزا نیستند."

جان کانیرز، نمایندۀ مجلس از حزب دموکرات نیز از این قانون تمجید کرد و گفت که اجرای آن مانع جمع آوری معلومات تماس های تیلفونی امریکایی ها می شود و در مورد هر برنامۀ نظارت از تماس های تیلیفونی امریکایی ها شفافیت را ایجاد می کند.

آقای کانیرز تصویب لایحه را "فرصت نابی" خواند که به کمک آن یک مانع را در مورد برنامه های نظارتی ایجاد می کند که به گفتۀ وی "از حد آن گذشته" است.

شماری از دموکرات های آزادی طلب خواهان انقضای قانون بحث برانگیزی شده اند که در پرتو حملات یازدهم سپتمبر سال ۲۰۰۱ تصویب شد و ادارات انفاذ قانون را صلاحیت های بی پیشینه داد.

اما شماری در مجلس سنا، به شمول چند جمهوری خواه پرنفوذ مانند جان کورنین، می گویند که نمی خواهند این قانون تمدید شود و برنامۀ جمع آوری معلومات تماس های تیلفونی امریکایی ها بدون تغییر باقی بماند.

شماری از کمیته های استخباراتی گفته اند که جمع آوری معلومات تماس های تیلیفون منجر به مصئون گردیدن ایالات متحده شده، و از برای همین برنامه ها است که ما پس از حملات یازدهم سپتمبر مصئون تر استیم.

کورنین گفت زمانی که موضوع تهدید دهشت افگنی مطرح می شود، کانگرس نباید به مفکوره و ذهنیت پیش از حملات یازدهم سپتمبر بر گردد.

پس از افشای شنود مکالمات تلیفونی حکومت ایالات متحده، روابط این کشور با متحدین دراز مدت آن به خرابی گرایید که در صدر آن آلمان و برازیل قرار داشتند.

XS
SM
MD
LG