لینک های دسترسی

Breaking News

شورشیان حوثی دو گروگان امریکایی را آزاد کردند


دو شهروند امریکا که توسط شورشیان حوثی گروگان گرفته شده بودند روز چهار شنبه ۱۴ اکتوبر (۲۳ میزان) از بند آزاد شدند.

ساندرا لولی، کارمند یک نهاد بشردوستانه امریکایی که سه سال نزد حوثی‌ها گروگان بود، و میکاییل گیدادا، تاجر امریکایی که او نیز حدود یک سال در اسارت حوثی‌ها بود، روز چهارشنبه آزاد شدند.

به نظر می‌رسید که آزادی آنان نتیجهٔ تبادله زندانیان باشند زیرا عمان نیز ضمن چند پرواز حدود ۲۵۰ یمنی را از کشور های حوزهٔ خلیج و سایر کشور ها به یمن بازگرداند.

تلویزیون دولتی عمان گفته است: "طبق دستور سلطان هثیم بن طارق ، مقامات مربوطه سلطنت با مقامات در صنعا تماس گرفتند و آنان موافقت کردند تا امریکایی ها را آزاد کنند و آنها را قبل از عزیمت به کشورشان به عمان منتقل کنند."

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی قصر سفید، از آزادی دو شهروند امریکایی از اسارت شبه‌نظامیان حوثی در یمن ابراز خرسندی کرد.

آقای اوبراین روز چهارشنبه ۲۳ میزان با انتشار بیانیه‌ای گفت: "ایالات متحده از آزادی ساندرا لولی و میکاییل گیدادا، دو شهروند امریکایی، از اسارت حوثی‌ها در یمن استقبال می‌کند. "

وی در ادامه این بیانیه به خانواده بلال فطین، که پیکر او نیز از یمن به امریکا بازگردانده می‌شود، تسلیت گفت و از تلاش‌های سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان، و شاه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، برای آزادی این شهروندان امریکایی قدردانی کرد.

مشاور امنیت ملی رییس جمهوری امریکا افزود: "رییس جمهور ترمپ همچنان آزادی شهروندان امریکایی که در خارج از کشور به گروگان گرفته شده‌اند و بازگرداندن آنها به کشور را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد. "

XS
SM
MD
LG