لینک های دسترسی

Breaking News

سفر با طیاره در جریان همه‌گیری کروناویروس چقدر خطرناک است؟


سفرهای هوایی بیشتر خطر آلوده شدن به کروناویروس را دارد، اما خطوط هوایی برخی از اقدامات احتیاطی را روی گرفته اند که مسافرین نیز می‌توانند با اتخاذ اقدامات مشابه، خطر آلوده شدن به این ویروس را کاهش دهند.

در سفرهای هوایی، مسافرین ساعت‌ها را در صفوف امنیتی ترمینل‌ها و در چوکی‌های طیاره در کنار هم می‌گذرانند، اما خطر آلوده شدن در جریان پروازهای محدود، کم است.

متخصصین می‌گویند که با تزیید پروازها، شمار مسافرین نیز افزایش و خطر مبتلا شدن به بیماری کووید۱۹ بیشتر می‌شود.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده می‌گوید که به دلیل جریان خاص هوا در داخل طیاره، بیشتر ویروس‌ها و مکروب‌ها به سادگی به دیگران سرایت نمی‌کند.

خطوط هوایی نیز می‌گویند که سطوحی را ضد عفونی می‌کنند که مسافرین در جریان پرواز بیشتر آنرا لمس می‌کنند، مانند دستگیر دروازه، کمربند و وسایل تفریحی.

برخی از خطوط هوایی، چوکی‌های وسطی را مسدود می‌کنند یا شمار مسافران را در پرواز‌های شان محدود می‌سازند. با آنهم، فاصلهٔ چوکی‌های طیاره به اندازهٔ پیشنهاد شده – شش فت – نیست.

تمامی خطوط هوایی از مسافران می‌خواهند در جریان پرواز ماسک بپوشند؛ روشی که به گفتهٔ متخصصین می‌تواند گسترش ویروس را محدود سازد.

اکثریت خطوط هوایی از مسافران سوال می‌کنند که آیا علایم کووید۱۹ را در وجود شان حس می‌کنند یا در دوهفتهٔ گذشته با افرادی در تماس بوده اند که آزمایش تشخیص کووید۱۹ شان مثبت بوده باشد؟

اگر پاسخ به یکی از این دو پرسش مثبت باشد، مسافرین حق پرواز را نمی‌داشته باشند.

متخصصین توصیه می‌کنند که فقط در صورت ضرورت در طیاره سفر کنید و اقدامات احتیاطی مانند شستن دست‌ها، پوشیدن ماسک و استفاده از مواد ضد عفونی را در نظر داشته باشید تا خود و دیگران را از مصاب شدن به بیماری کووید۱۹ حفاظت کرده باشید.

XS
SM
MD
LG