لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش یک نهاد بشری برای کمک به تخلیه و اسکان مجدد افغان‌ها در امریکا


نهاد "اولویت برای حقوق بشر" به روز چهارشنبه ۳۰ اگست (هشتم سنبله ) در دو سالگی خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان، در گزارشی پیشنهاداتی را برای قانونگذاران امریکایی به خاطر حمایت از متحدان افغان شان ارایه کرده است.

در این گزارش وقایع ماه اگست ۲۰۲۱ در افغانستان تحلیل و تجزیه شده و تاکید شده است که کانگرس و حکومت بایدن به وعده های خود در قبال متحدان افغان شان پایبند بمانند.

امی کشان، مدیر برنامهٔ "متحدین ما را تخلیه کنید" در این نهاد، به صدای امریکا گفت که موانعی در سیستم مهاجرت امریکا سبب تاخیر در قضایای پناهندگی و اسکان مجدد افغان ها در این کشور شده است.

او افزود: "در سراسر سیستم مهاجرت، موانع وجود دارد که راه های اسکان مجدد عملی و معنادار افغان ها در ایالات متحده را مانع می شود. ما از حکومت ایالات متحده می‌خواهیم کارهای بیشتری درین عرصه انجام دهد، و خوشحالیم که جامعه مدنی در این عرصه همکاری می‌کند."

پس از خروج ایالات متحده از افغانستان، بیش از ۷۰ هزار افغان به ایالات متحده منتقل شدند و از دو سال گذشته به اینسو در چارچوب اقامت موقت بشردوستانه در امریکا زندگی می‌کنند.

طرح اسکان مجدد افغان‌ها که برای افغان‌های تازه وارد در امریکا زمینهٔ اقامت دایمی فراهم می‌کند، تاکنون در کانگرس ایالات متحده تصویب نشده است.

خانم کشان می‌گوید، با تصویب این طرح افغان های که از چندین ماه منتظر تصمیم گیری در مورد درخواست های پناهندگی خود هستند، جواب دریافت خواهند کرد.

نهاد اولویت برای حقوق بشر همچنان پیشنهاداتی را برای ایجاد یک گروه ویژه هماهنگ کننده بین سازمانی در مورد افغانستان، افزایش شمار ویزای خاص مهاجرت (SIV) برای افغان ها، و ایجاد مسیرهای بادوام و گسترده برای صدها هزار افغان که واجد شرایط برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده (USRAP) هستند، ارایه کرده است.

در این گزارش از دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) خواسته شده تا به درخواست های اقامت افغان ها اولویت داده و روند آنرا سرعت بخشد.

امی کشان گفت: "ما فکر می کنیم کارهای وجود دارد که توسط حکومت بایدن می‌تواند انجام شود. این تصامیم باید با همکاری کانگرس انجام شود تا اطمینان حاصل شود که بودجه مناسب به دفاتر پناهندگی اختصاص داده می‌شود تا به درخواست های پناهندگی افغان ها رسیدگی کنند."

خانم کشان در مورد طرح اعطای اقامت دایمی به افغان های تازه وارد، گفت که این طرح از حمایت بخش های مختلف جامعه ایالات متحده برخوردار است. او در مورد درخواست های پرول یا اقامت موقت اضافه کرد که دفتر خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده مقدار قابل توجهی پول را از بابت درخواست پرول پس از تخلیه جمع آوری کرده، اما تا هنوز تا حد زیادی سرنوشت آن درخواست ها معلوم نیست و در مورد آن تصمیم اتخاذ نشده است.

در گزارش گفته شده که نهاد اولویت برای حقوق بشر به حمایت افغان های معروض به خطر در داخل افغانستان و کشور های ثالث ادامه می‌دهد و برای دریافت مسیرهای امن و اسکان مجدد آنها در امریکا تلاش می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG