لینک های دسترسی

Breaking News

تظاهرات درحمایت از والی اسبق غور


اعتراض کننده گان خواهان ابقای مجدد سیما جوینده بسمت والی غور شدند.
اعتراض کننده گان خواهان ابقای مجدد سیما جوینده بسمت والی غور شدند.

اعتراض کننده گان که شامل زنان ، جوانان ،فعالان مدنی و شماری از علمای دین بودند با راهپیمایی در سرک های شهر فیروز کوه خواهان ابقای مجدد سیما جوینده بسمت والی شدند.

تظاهرکننده گان میگویند از زمانی که خانم جوینده به صفت والی به این ولایت امده دست غاصبان زمین و فاسدین اداری بسته شده است.

حسن حکیمی هماهنگ کننده نهادهای جامعه مدنی در ولایت غور ؛ تبدیلی خانم جوینده از سوی حکومت وحدت ملی را نمایانگر تن دادن سران حکومت به خواست زورمندان و حکومت های موازی در این ولایت خواند.

مولوى محمد کريم یک تن از اعضای شورای علمای ولایت غور نیز میگوید طی سه دهه اخیر هیچ کدام از والیان اسبق غور نتوانسته بودند همانند خانم جوینده با فاسدین و غاصبین زمین مبارزه کنند.

این عالم دین میگوید در صورت معرفی فردی دیگر بجای خانم جوینده به ولایت غور دیگر با اداره محلی همکاری نخواهند کرد.

شماری دیگر از تظاهرکننده گان با حمل نمودن مکتوب های ممنوع الخروج بودن معاون والی و سه کارمند دیگر دولتی این ولایت که از جانب اداره سارنوالی صادر شده ، به حکومت هشدار دادند در صورتیکه به خواست شان توجه نشود به هیچ فردی اجازه ورود بعنوان والی به ولایت غور را نخواهند داد.

شماری از زنان ولایت غور نیز که در جمع مظاهره چیان بودند این حرکت روسای حکومت وحدت ملی را نوعی زن ستیزی عنوان کرده گفتند برکناری خانم جوینده در شرایط کنونی باعث بدتر شدن وضعیت زنان در این ولایت خواهد شد.

روز پنجشنبه اداره ارگان‌های محلی اعلام کرد که خانم سیما جوینده والی غور بر اساس حکم رئیس جمهورغنی بعنوان معاون والی کابل تعیین شده است.

خانم جوینده پنج ماه قبل توسط رئیس جمهور غنی بعنوان والی ولایت غور معرفی شد.

XS
SM
MD
LG