لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون انتخابات: حکومت باید عاجل دفاتر کمیسیون را در شمال باز کند


هواداران جنبش در جریان اعتراض‌های شان شماری از دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در شمال بسته اند.

به گفتۀ مقام‌های کمیسیون مستقل انتخابات، معترضان پس از بستن دفاتر فاریاب، تخار، سرپل و جوزجان، روز گذشته، دفتر ولایتی این کمیسیون را در بلخ نیز بستند و به کارمندان اجازۀ کار نمی‌دهند.

ذبیح‌الله سادات، معاون سخنگوی این کمیسیون به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که کمیسیون انتخابات برای حل این مشکل، نگرانی خود را با نهادهای امنیتی شریک ساخته و از آنان خواسته است که هر چه زودتر دفاتر بسته‌شدۀ کمیسیون را دوباره باز کنند.

او افزود: "رهبری کمیسیون با نهادهای امنیتی و رهبری حکومت در تماس است، هرچه عاجل که می‌شود باید در آن ولایات دفاتر ما باز شوند و به همکاران ما اجازه داده شود که آنان برای مؤفقیت این پروسۀ ملی، کارهای شان را انجام دهند".

هواداران حزب جنبش، از حدود دو هفته به این طرف، در شماری از ولایات برای رهایی نظام‌الدین قیصاری، فرمانده پولیس قیصار فاریاب و برگشت جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری اعتراض کرده اند.

کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که این نهاد حکومتی نه؛ بلکه مستقل است که مسؤولیت برگزاری پروسۀ ملی انتخابات را به دوش دارد و معترضان باید با استفاده از راهکارهای دیگر، برای قبول خواست‌های شان بر حکومت فشار بیاورند.

این در حالی است که برای بهبود وضعیت شمال افغانستان، گفتگوها میان حکومت و جنرال دوستم، جریان دارد.

عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم، روز گذشته به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که دو جانب به مذاکره مصروف اند؛ اما هنوز به توافق نرسیده اند.

هفتۀ گذشته، محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز، در حاشیۀ مراسم حلف وفاداری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با جنرال عبدالرشید دوستم، در انقره دیدار و گفتگو کرده بود.

XS
SM
MD
LG