لینک های دسترسی

Breaking News

برچسب 'تائیدی ثبت‌نام' بر کاپی تذکره‌ها نیز نصب می‌شود - کمیسیون انتخابات


کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تصمیم خویش را در مورد برچسب "تصدیق ثبت‌نام رأی دهی" بر تذکره‌ها تغییر داد.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات بر تذکره‌های اصلی افراد واجد شرایط رأی دهی، حین ثبت‌نام استیکر "تصدیق ثبت‌نام" را نصب می‌کرد؛ اما به تازه‌گی این کمیسیون تصمیم گرفته است که این استیکرها روی کاپی تذکره نیز چسپانیده شود.

این کمیسیون با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آن عده از شهروندان این کشور که در مورد برچسب "تائیدی ثبت‌نام" بر تذکره‌های اصلی شان نگران بودند، بعد از این "استیکر تصدیق ثبت‌نام" بر کاپی تذکره‌های آنان نیز چسپانیده شود.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای تأمین شفافیت روند انتخابات فیصله کرده بود که پس از ثبت‌نام هر فرد، نشان تائیدی ثبت نام وی در تذکره‌اش چسپانیده شود.

این کمیسیون می‌گوید که تصمیم خویش را بخاطر نگرانی آن عده از شهروندان افغانستان که در مناطق نا امن زندگی و یا سفر می‌کنند، تغییر داده است.

به گفته دفتر مطبوعات این کمیسیون، این تصمیم با مشورۀ جوانب دخیل در روند انتخابات به ویژه احزاب سیاسی، بزرگان اقوام و جامعۀ مدنی اتخاذ شده است.

شماری از شهروندان افغانستان که به ولایات جنوبی و مرکزی رفت و آمد دارند، می‌گویند که مخالفان مسلح حکومت در مسیر راه، تذکره‌های آنان را بخاطر "نشان کمیسیون انتخابات" جستجو می‌کنند.

گلاجان بدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که این کمیسیون نگرانی شهروندان را در مورد چسپانیدن تائیدی ثبت نام بر تذکره‌های اصلی، با رهبران حکومت و نمایندگان جامعه جهانی شریک ساخته و به زودی در این مورد تصمیم گرفته خواهد شد.

مرحلۀ اول ثبت‌نام رأی‌دهندگان در ۲۵ حمل برای یک ماه آغاز شد که قرار بود روز یکشنبه (۲۳ثور) خاتمه یابد.

اما کمیسیون مستقل انتخابات روز گذشته اعلام کرد که این روند برای یک ماه دیگر تمدید شد.

بربنیاد آمار کمیسیون مستقل انتخابات از آغاز روند ثبت نام تا روز پنجشنبه بیش از یک‌ونیم میلیون تن ثبت نام کرده اند.

XS
SM
MD
LG