لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ اعتراضات؛ دفاتر کمیسیون انتخابات در تخار و جوزجان بسته شد


هواداران حزب جنبش اسلامی در دهمین روز تظاهرات شان، دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در تخار و جوزجان بستند.

روز گذشته این معترضان، دفاتر کمیسیون انتخابات را در فاریاب و سرپل بسته بودند. اعتراضات هواداران جنبش، در ولایات کندز و هرات نیز آغاز شده است؛ اما در هرات گسترده نیست.

سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که هواداران حزب جنبش، جاده‌های مقام ولایت و فرماندهی پولیس را نیز بسته اند.

آقای تیمور افزود: "معترضین خیمه برافراشته و دروازه کمیسیون را مسدود کردند...این معترضان هشدار دادند که دفاتر دولتی را کلاً مسدود می‌کنند و هیچ کس را رفت و آمد نمی‌گذارند؛ ولی صحبت‌هایی با مرکز برای رسیدگی به خواست‌های شان جریان دارد".

احمدالله از معترضان در ولایت تخار در صحبت تیلفونی به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت: "صبر ما لبریز است، حوصله ما سر رسیده یا حکومت به خواست ما توجه کند یا هم انتظار بکشد که تا دروازه ارگ هم می‌آییم".

معترضان خواستار برگشت جنرال‌ دوستم، معاون اول ریاست‌ جمهوری از ترکیه به افغانستان، رهایی نظام‌الدین قیصاری و محاکمه عاملان قتل محافظان آقای قیصاری استند.

در همین حال عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم، مدعی شد که هواداران جنبش، تصمیم دارند تا مسیر شیرخان بندر را نیز مسدود کنند.

هم اکنون مسیرهای بندرتجارتی حیرتان در ولایت بلخ از دو روز تاحال و بندر تجارتی آقینه در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب از هفت روز به این‌سو بسته است.

پیش ازاین تظاهرات کنندگان درولایت جوزجان دفاتر دولتی و بانک‌ها را نیز در ادامه تظاهرات شان مسدود کرده بودند.

از سویی هم حکومت افغانستان از ادامه تحقیقات دوسیۀ آقای قیصاری خبر داده است.

XS
SM
MD
LG