لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان در یک حملۀ مسلحانه زخمی شد، امریکا و ملل متحد تقبیح کردند


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان روز پنجشنبه سوم نومبر (۱۲ عقرب) در جریان یک راهپیمایی به سمت اسلام آباد، در ساحۀ گوجرانواله در یک حملۀ مسلحانه زخمی شد.

حزب تحریک انصاف پاکستان که عمران خان رهبر آن است، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از اصابت گلوله به پای خان، وی برای درمان به شفاخان منتقل شده است.

رووف حسن، معاون ارشد آقای خان به صدای امریکا تایید کرد که کم از کم یک گلوله به پای راست رهبر ۷۰ساله حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) اصابت کرده است. او افزود که در این حمله حد اقل یک نفر کشته شده است.

اما عمران اسماعیل، والی پیشین ایالت سند و یک مقام حزب تحریک انصاف به خبرنگاران گفت که سه یا چهار گلوله در پای عمران خان اصابت کرده و در این حمله چهار یا پنج نفر دیگر که در کنار عمران خان سوار لاری بودند، نیز زخمی شده اند.

به گفتهٔ حسن، خان به شفاخانه‌ای در لاهور منتقل شده و داکتران وضعیت آقای خان را خوب توصیف کرده اند. اما فواد چوهدری، یکی دیگر از رهبران حزب تحریک انصاف جراحات خان را وخیم خوانده است.

شاهدان عینی گفته اند که یکی از شرکت کنندگان راهپیمایی به سرعت بالای مظنونی که هنوز هم با سلاح خودکار خود شلیک می‌کرد، حمله کرده و او را محاصره کردند که سپس توسط پولیس بازداشت شد.

در ویدیویی که از طرف پولیس برای خبرنگاران فرستاده شده است، مظنون اعتراف کرده که هدف او کشتن خان بود. او ادعا کرده است که عمران خان "مردم را فریب می‌داد."

شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان در یک پیام تویتر حمله بر عمران خان را محکوم کرده و گفته است که به وزیر داخله دستور داده است که فوراً گزارشی در مورد این حادثه ارایه کند.

آقای شریف در این تویت نگاشته است: "من برای بهبودی و سلامتی رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و سایر مجروحان دعا می‌کنم. [دولت] فدرال تمام حمایت‌های لازم را برای امنیت و تحقیقات به حکومت پنجاب فراهم خواهد کرد. خشونت نباید در سیاست کشور ما جایی داشته باشد."

رسانه های پاکستانی می گویند که در این رویداد، رهبران مهم حزب، سناتور فیصل جاوید، احمد چتا و برخی دیگر از رهبران زخمی شده و یک غیرنظامی دیگر نیز کشته شده است.

به گفتهٔ رسانه‌های پاکستانی پولیس صورت و قسمت بالای بدن خان را توسط پوشش ضد مرمی پوشانده بودند و از همین خاطر او تنها از قسمت پا زخمی شده است.

عمران خان روز جمعه ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) "راهپيمايی طولانی" را از شهر لاهور به سمت اسلام‌آباد، پايتخت پاکستان، آغاز کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد. قرار بود این راهپیمایی تا چهارم نومبر ادامه یابد.

XS
SM
MD
LG