لینک های دسترسی

Breaking News

روش درمانی غلط کروناویروس؛ میتایل الکول سبب مرگ ۳۰۰ نفر در ایران شد 


مقامات در ایران می‌گویند که به دنبال پخش خبر غلط در مورد نوشیدن میتایل الکول برای درمان کروناویروس در شبکه های اجتماعی در سراسر ایران، در حدود ۳۰۰ نفر جان باخته و ۱۰۰۰ نفر دیگر بیمار شده اند.

داکتران در ایران امروز ۲۷ مارچ (هشتم حمل) از مردم خواستند تا دست از نوشیدن میتایل الکول بردارند.

تازه ترین قربانی این رویداد یک پسر پنج ساله است که پس از نوشیدن میتایل الکول، نابینا شده است.

با آنهم، یک داکتر در وزارت صحت ایران امروز به اسوشیتدپرس گفت که مشکل نوشیدن میتایل الکول بزرگتر از آن است که گزارش می‌شود.

حسین حسینی، مشاور وزارت صحت عامهٔ ایران گفت که شمار تلف شدگان از اثر نوشیدن میتایل الکول به ۴۸۰ نفر و افرادی که پس از نوشیدن آن بیمار شده اند به ۱۸۵۰ نفر می‌رسد.

پیامی که در صفحات اجتماعی ایرانی دست به دست شده این است که گویا یک معلم مکتب در بریتانیا و چندین نفر دیگر با نوشیدن وسکی و عسل شفایاب شده اند.

برخی دیگر با این باور که گویا الکول می‌تواند کروناویروس را از بین ببرد،‌ دست به نوشیدن میتایل الکول زده اند که باعث نابینایی شان شده است.

نوشیدن الکول در ایران منع است، اما با گسترش کروناویروس حتی برخی از مساجد در آن کشور الکول با فیصدی بلند را به منظور مقاصد بهداشتی توزیع می‌کند.

مقامات ایرانی امروز از مرگ ۱۴۴ نفر دیگر خبر دادند که به این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور به ۲۳۷۸ نفر رسیده است. تعداد ۳۲۳۳۲ نفر دیگر به کروناویروس مبتلا می باشند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان تا صبح جمعه ۲۷ مارچ (هشتم حمل) به بیش از ۵۵۳ هزار نفر رسیده است.

تا اکنون ۲۴۹۰۵ نفر پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹در سراسر جهان جان باخته‌ و بیش از ۱۲۶۶۰۰ نفر بهبود یافته‌ اند.

XS
SM
MD
LG