لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش ترور منسوبین امنیتی در غزنی


به گفتۀ مقامات در دو هفتۀ گذشته سه منسوب نظامی در غزنی ترور شده اند
به گفتۀ مقامات در دو هفتۀ گذشته سه منسوب نظامی در غزنی ترور شده اند

مقام‌ها در غزنی تأیید می‌کنند که در این اواخر چندین تن از مأمورین نظامی در مرکز این ولایت، ترور شده اند.

در تازه ترین مورد صبح امروز حمید ودان، یکی از افسران مدیریت مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی امنیه ولایت غزنی در مرکز شهر با تفنگچه بی‌صدا ترور شد.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی با تأیید این خبر به رادیو آشنا – صدای امریکا می‌گوید "با وجودی که نسبت به سال گذشته آما ترورهای هدف مندانه کاهش یافته؛ اما امسال ما شاهد هفت ترور در مرکز شهر غزنی بودیم".

آقای نوری می‌افزاید، در دو هفته اخیر سه تن از منسوبین نظامی در مرکز شهر غزنی ترور شده اند.

به گفتۀ وی، یکی از آنان از منسوبین اردوی ملی و دو تن دیگر شان از مأمورین قوماندانی امنیه غزنی بودند.

با آنکه هنوز مسئوولیت این قتل‌های هدفمند را شخص و یا گروهی به عهده نگرفته است؛ اما مقامات محلی غزنی، طالبان را عامل اصلی این رویدادها می‌خوانند.

فعالین مدنی و اعضای شورای ولایتی غزنی نیز از افزایش ترور مأمورین حکومتی و افراد ملکی در این ولایت شکایت دارند.

آنان می‌گویند که اخیرأ افراد مسلح ناشناس با تفنگچه‌های بی‌صدا چندین نفر را در داخل شهر غزنی ترور کرده اند.

برخی از فعالین مدنی غزنی می‌گویند که افزایش ترور مأمورین حکومتی در داخل شهر، سایۀ ناامنی را در این ولایت گسترش داده است.

از سویی هم فعالین مدنی غزنی با اظهار نگرانی می‌گویند که اخیرأ تحرکات طالبان به شمول مرکز شهر در بسیاری از ولسوالی‌های این ولایت افزایش یافته است.

جمیل وقار، یکی از فعالین مدنی غزنی در این باره می‌گوید "اخیرأ برخی از ولسوالی‌ها تنها در حد دو پوسته امنیتی محدود شده و ولسوالی‌های چون، مقر و زنه خان در حد دو پوسته امنیتی است و تحرکات مخالفین افزایش یافته است".

اما مقامات غزنی می‌گویند که طالبان در این ولایت توان مقابله با نیروهای امنیتی افغان را ندارند و تلاش می‌کنند که با ترور مأمورین حکومتی بین مردم وحشت ایجاد کنند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG