لینک های دسترسی

Breaking News

مودی ۱۲ وزیر کابینۀ هند را برکنار کرد


به دنبال شیوع مرگبار همه‌گیری کووید۱۹ در هند در اوایل سال روان، نرندرا مودی، صدر اعظم هند ، روز چهارشنبه هفتم جولای (۱۶ سرطان) ۱۲ وزیر کابینۀ آن کشور به شمول وزیر صحت را برکنار کرد.

پس از شیوع مرگبار کروناویروس در ماه های اپریل و می سال روان در هند که سبب ناتوانی بخش صحت در عرضۀ خدمات، کمبود بستر، آکسیجن و دوا در سرتاسر کشور شد، هریش وردهان، وزیر صحت آن کشور به گونۀ ویژه زیر انتقاد قرار گرفته بود.

درست چند هفته پیش از این فاجعه، آقای وردهان گفته بود که هند در مرحلۀ آخر همه‌گیری قرار دارد، اما آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در هند که از آغاز همه‌گیری تا پایان مارچ امسال به ۱۶۰ هزار نفر رسیده بود، در جریان سه ماه به بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

برکناری یکبارگی ۱۲ وزیر بخشی از تغییرات و تبدیلات در کابینۀ حکومت صدر اعظم نرندرا مودی در آستانۀ انتخابات ایالاتی در هفت ایالت هند می‌باشد.

اکثر چهره‌هایی که به جای این ۱۲ وزیر معرفی شده اند از حزب حاکم بهارتیا جنتای آقای مودی است که حضور آنان در کابینه می‌تواند نقش مهمی در انتخابات ایالتی سال ۲۰۲۲ هند داشته باشد.

در میان وزیران برکنار شده یکی هم روی شنکر پرساد، وزیر اطلاعات و تکنالوژی هند است، اما گفته نشده است که دلیل برکناری وی چه بوده است.

XS
SM
MD
LG