لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی کرکت؛ هند پاکستان را شکست داد


در سلسلۀ رقابت‌های جام جهانی کرکت ۲۰۲۴ تیم ملی کرکت هند روز یکشنبه نهم جون (۲۰ جوزا) در یک بازی دیدنی، پاکستان را که حریف سرسخت‌اش است، شکست داد.

با آنکه تیم هند در ۲۰ اوور توانست فقط ۱۱۹ دوش را انجام دهد که در مسابقات جام جهانی کرکت یک هدف نهایت ضعیف می‌باشد، تیم پاکستان این هدف را نتوانست پوره کند و در ۲۰ اوور ۱۱۳ دوش انجام داد و این بازی را با تفاوت شش دوش باخت.

تیم هند در بازی یکشنبه آغاز خوبی داشت،، اما پس از حذف شدن کپتان شان، روهیت شرما و بازیکن سرشناس این تیم، ویرات کوهلی، سرعت اوسط دوش کم شد.

به دست آوردن چنین هدف ۱۲۰ دوش برای تیم مانند پاکستان که تجربه چندین ساله در بازی کرکت دارد، کار دشوار نبود، اما بازیکن‌های این تیم یکی پی دیگر از میدان حذف شدند و نتوانستند هدف تعیین شده را پوره کنند.

با این باخت برای پاکستان فرصت راه یابی به مرحله هشت بهترین دشوار شد. این تیم باید هر دو بازی‌ بعدی خود را در مقابل تیم‌های ایرلند وکانادا به شکلی برنده شود که در جدول امتیازات از امریکا سبقت بگیرد، در غیر آن، از این مسابقات حذف می‌شود.

پس از بیتنگ هند، پیش‌بینی‌ها به نفع پاکستان بود و گفته می‌شد که شاید این هدف هند را به آسانی پوره کند، اما بالر مشهور هند، جسپریت بومرا، با حذف کردن کپتان پاکستان، بابر اعظم، و محمد رضوان توانست به تیم پاکستان ضربه محکم وارد کند.

بومرا توانست در چهار اور تنها ۱۴ دوش بدهد و سه بازیکن پاکستان را از میدان خارج کند.

پس از پایان مسابقه، کپتان پیشین پاکستان، وسیم اکرم، به گونه کنایه‌آمیز گفت که "تیم پاکستان به دشمن دیگر به جز خود شان نیاز ندارد."

پاکستان در گروپ الف با هند، ایرلند، کانادا و امریکا قرار دارد. تمام تیم‌ها در این گروپ تا هنوز دو-دو بازی انجام داده‌ اند.

در این بازی‌ها تیم هند در جدول امتیازات در مقام اول، امریکا در مقام دوم، کانادا سوم، پاکستان چهارم و ایرلند در مقام پنجم قرار دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG