لینک های دسترسی

Breaking News

لوی درستیز عمومی قوای مسلح هند در سانحۀ هوایی کشته شد


وزیر دفاع هند گفته است که لوی درستیز عمومی قوای مسلح آن کشور همراه با ۱۲ نفر دیگر در اثر سقوط هیلیکوپتر کشته شدند.

هیلیکوپتر حامل این مقام هندی روز چهارشنبه هشتم دسمبر (۱۷ قوس) در ایالت جنوبی تامیل نادو دچار سانحه شد. از جمع ۱۴ سرنشین این هیلیکوپتر ۱۳ نفر آن جان باختند که بپین راوت، لوی درستیز هند و همسر وی نیز در میان کشته شدگان است.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند در یک پیام تویتر ضمن ابراز تاسف به خاطر کشته شدن جنرال راوت، همسرش و ۱۱ منسوب دیگر نظامی هند نوشته است: "مرگ نا به هنگام وی [راوت] ضایعۀ جبران ناپذیر برای قوای مسلح کشور ما است."

اس پی امریت، یک مقام ارشد ایالت تامیل نادو گفته است که امدادرسانان موفق شدند که یک مسافر مرد این هیلیکوپتر را نجات داده و به شفاخانه انتقال دهند.

علت این سانحۀ مرگبار هوایی مشخص نشده است و قوای هوایی هند تحقیقاتی را در مورد سقوط این هیلیکوپتر آغاز کرده است.

خبرگزاری دولتی هند گزارش داده است که هیلیکوپتر می-۱۷ حامل این افراد از یک پایگاه هوایی در ایالت تامیل نادو به سمت یک اکادمی نظامی در حرکت بود.

تلویزیون‌های محلی در هند تصاویر محل رویداد را نشان می‌داد که آتش و دود از لاشۀ متلاشی شدۀ هیلیکوپتر بلند شده و مردم محل در تلاش خاموش کردن آتش و کشیدن اجساد اند.

راوت که ۶۳ سال عمر داشت، ارشدترین مقام نظامی هند و مشاور وزیر دفاع آن کشور بود که وظیفۀ هماهنگی و انسجام قابلیت‌های نظامی قوای مسلح هند را به دوش داشت.

راوت در سال ۱۹۷۸ در صفوف قوای مسلح هند پیوست و روابط نزدیکی با نرندرا مودی، صدر اعظم هند داشت. اجداد راوت نیز از چندین نسل نظامی بودند.

XS
SM
MD
LG