لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ اعتراضات در هند؛ قطع انترنت و استقرار شبه نظامیان در شهرها


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

در پی تشدید اعتراضات بر ضد قانون جدید اعطای شهروندی بر اساس دین در هند، حکومت این کشور از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی سراسری خبر داد.

وزارت داخله هند امروز ۲۴ دسمبر (سوم جدی) گفت که تمام مقام های امنیتی موظف شده اند تا در روز های تعطیلات کرسمس و بقیه روزهای رخصتی به وظایف شان ادامه دهند.

وزارت داخله هند همچنین گفت که به منظور جلوگیری از خشونت‌ها و بیرون شدن وضعیت از کنترول، نیروهای شبه نظامی در بازارها و مکان‌های عمومی مستقر شده اند.

پولیس هند امروز به خاطر جلوگیری از گسترش اعتراضات بر ضد قانون جدید شهروندی، دمات انترنت را در چندین بخش آن کشور قطع کرد.

مخالفان و حامیان قانون جدید شهروندی هند حد اقل ۲۰ راهپیمایی اعتراضی را در سراسر این کشور در روز های کرسمس و سال نو میلادی برنامه ریزی کرده اند.

تا کنون در اثر درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان ضد این قانون، حد اقل ۲۱ نفر کشته و صد ها نفر دیگر زخمی شده و بیش از ۲۰۰۰ نفر دیگر از نقاط مختلف هند بازداشت شده اند.

بر بنیاد این قانون، پیروان شش اقلیت دینی به شمول هندو ها و سیک ها که پیش از سال ۲۰۱۵ از افغانستان، پاکستان و بنگله دیش به هند فرار کرده اند، می توانند شهروندی هند را دریافت کنند، اما این قانون شامل اعطای شهروندی به مسلمانان نمی شود.

مخالفان قانون جدید شهروندی در هند می گویند که این قانون علیه مسلمانان تبعیض قایل شده و آنان را به حاشیه رانده است، ادعایی که حکومت ملی گرای هندو ها به رهبری نرندرا مودی، صدر اعظم هند آن را رد می کند.

XS
SM
MD
LG