لینک های دسترسی

Breaking News

پنج هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چابهار رسید


عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در ایران از رسیدن ۵۰۰۰ تن گندم اهدایی هند به افغانستان به بندر چاربهار ایران خبر داده است.

آقای لیوال روز چهار شنبه ۱۵ اپریل (۲۷حمل) در مصاحبه با صدای امریکا گفت که این کمک ها اولین مرحله از مجموع ۷۵ هزار تن گندمی است که هند به افغانستان اهدا کرده است.

او اضافه کرد که کار بارگیری این محموله برای انتقال به افغانستان آغاز شده و به گفتۀ وی قرار است به زودی به طرف افغانستان فرستاده شود.

آقای لیوال تصریح کرد که محموله کمک ها در هند بسته بندی شده و در هنگام ترانزیت از ایران به افغانستان در برابر ملوث شدن به ویروس کرونا مصوون استند.

سفیر افغانستان در ایران افزود که با مقام های ایرانی در خصوص همکاری ایران در تسهیل انتقال کمک های اهدایی به افغانستان از مسیر ایران و درمان مهاجرین افغان مصاب به ویروس کرونا در ایران صحبت کرده است که آن مقام ها بر تداوم همکاری شان با افغانستان تاكيد كردند.

محمد احمدی با آقای لیوال از طریق اسکایپ مصاحبه‌ای را انجام داده است که شرح آن را می‌توانید در اینجا دنبال کنید.

Liwal
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:07:40 0:00

  • 16x9 Image

    محمد احمدی - واشنگتن

    محمد احمدی از سال ۲۰۰۷ به کار در رادیو صدای امریکا در واشنگتن آغاز کرد. او از سال ۲۰۰۱ کار خبرنگاری را به حیث گزارشگر آزاد رادیو صدای امریکا آغاز کرد و در ایران و شهرهای مختلف افغانستان گزارشگر بود. محمد احمدی یک سال گزارشگر تلویزیون آشنا صدای امریکا در کابل نیز بود.

XS
SM
MD
LG