لینک های دسترسی

Breaking News

گرمی شدید در هند؛ گرما به بیش از ۵۲ درجه سانتی‌گراد رسید


گرمی هوا در شهر دهلی جدید، پایتخت هند به ریکارد بی‌پیشینۀ رسیده و حکومت آن کشور برای برخی از شهرها به شمول شهر دهلی جدید هشداریه صادر کرده است.

در این هشداریه آمده است که به دلیل شدت گرمی هوا خطر گرما زدگی میان افراد هر سن و سال افزایش یافته و از مردم خواسته شده است تا از افراد آسیب پذیر مراقبت کنند.

در شهر دهلی جدید، که ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد، برای دو روز متواتر، ریکارد گرمی هوا شکسته شد و به روز چهارشنبه گرما تا ۵۲.۳ سانتی‌گراد رسید.

شدت گرمی هوا، زندگی روزمره مردم را دشوار ساخته است. اداره هواشناسی هند پیش بینی کرده است که "شرایط ناشی از موج گرمای شدید" در چند ساحه ادامه خواهد یافت و اضافه کرد که درجه حرارت هوا بروز پنجشنبه این هفته در مناطق مرکزی و شمالغرب، کاهش خواهد یافت.

روز سه شنبه سه نفر در اثر شدت گرما در ایالت راجستان هند جان باختند. درجۀ حرارت در راجستان در روز سه شنبه تا ۴۹.۹ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته بود.

مقامات حکومتی محدودیت های را نیز برای استفاده از آب انفاذ کردند و جریمه نقدی معادل ۲۴ دالر را برای تخطی کنندگانی تعیین کردند که به فعالیت‌های مانند شستن موتر، که به آب زیادی نیاز دارد، مبادرت می‌ورزند.

دانشمندان می‌گویند که شدت گرمای هوا در طول تابستان در آسیا، به دلیل تغیر اقلیم که پدیده ناشی از عملکرد انسان است، بیشتر خواهد شد.

در همین حال، ادارۀ هواشناسی هند گفته است که که بالا بودن درجۀ حرارت ممکن اشتباهی بوده و ناشی از ارایۀ نادرست ارقام توسط دستگاه حساس و خودکار حرارت سنج باشد.

این اداره در یک اعلامیه به یک محل سنجش هوا در حومه شهر دهلی جدید اشاره کرده و گفته است: "مونگشپور، در مقایسه با دیگر ایستگاه ها، دمای هوا را ۵۲.۹ درجه سانتیگراد درج کرد و این می‌تواند بیانگر اشتباه در این دستگاه باشد."

این اداره، پنج محل بررسی هوا و پانزده مرکز خودکار بررسی هوا به شمول مونگشپور را اداره می‌کند که درجه حرارت هوا و بارندگی را در پایتخت بررسی می‌کنند.

در سال ۲۰۲۲، گرما در شهر دهلی جدید تا ۴۹.۲ درجه سانتی‌گراد رسید. این اداره میگوید که درجه حرارت از یک محل تا محل دیگر متفاوت است و این تغایر در منطقه به دلیل موضوعاتی مانند "فاصله تا آب، زمین های آباد نشده، پارک ها و ازدحام منازل مسکونی" می‌باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG