لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت هزاران نفر در کشمیر زیر ادارۀ هند


مقام‌های هندی در حدود یک ماه گذشته ۳۸۰۰ نفر را در کشمیر زیر ادارۀ هند بازداشت کرده اند.

خبرگزاری رویترز به استناد اسناد دست داشتۀ خود گزارش داده است که از میان بازداشت شدگان، ۲۶۰۰ نفر آن دوباره رها شده اند.

بیش از ۲۰۰ سیاستمدار به شمول دو وزیر اعلای پیشین ایالتی و کم و بیش ۱۰۰ رهبر و فعال محلی که با گروه های سیاسی جدایی طلب کشمیر نزدیکی داشتند، در میان بازداشت شدگان اند.

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام پولیس هند گزارش داده است که ۸۵ نفر از بازداشت شدگان روز یکشنبه گذشته به زندان آگره در شمال هند منتقل شدند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بازداشت‌های اخیر را در کشمیر "غیرمنتظره" و "نگران کننده" خوانده و گفته اند که ادامۀ این روند سبب وخامت اوضاع در کشمیر خواهد شد.

وزارت داخلۀ هند و نیز مقام‌های پولیس در کشمیر زیر ادارۀ هند در مورد انگیزۀ این بازداشت‌ها از ارایۀ جزییات پرهیز کرده اند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که هند ماه گذشته امتیازات ویژه‌ای را که برای کشمیر قایل شده بود، لغو کرد. این اقدام هند واکنش شدید مقام‌های پاکستانی را در پی داشت.

دهلی جدید گفته است که لغو امتیازات مشخص کشمیر شرایطی را مساعد کرد تا این منطقه به صورت کامل به اقتصاد هند مدغم شود و ادعا کرده است که اقدام به نفع همه است.

اما مقام های هندی گفته اند که این بازداشت های ضروری است، زیرا از طریق آن می تواند نظم را حفظ کرد؛ از خشونت جلوگیری کرد و در نهایت شمار تلفات ناشی از ناآرامی ها را کاهش داد.

هند و پاکستان تا حالا دو بار بر سر کشمیر با هم جنگیده اند. در ماه فبروری امسال نیز، دو کشور در پی بروز یک حمله انتحاری در کشمیر تحت کنترول هند، در آستانۀ یک جنگ دیگر قرار گرفتند.

XS
SM
MD
LG