لینک های دسترسی

Breaking News

تار کاغذپران گلوی چندین نفر را در هند برید


یک دختر جوان در شهر دهلی جدید هند پس از آن جان باخت که تار کاغذپران بازی گلویش را برید.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که این حادثه روز یکشنبه ۲۵ اگست (سوم سنبله) زمانی به وقوع پیوست این دختر یکجا با پدرش، سوار بر موترسایکل، از جاده‌ای عبور می‌کردند که در کنار آن جوانی سرگرم کاغذپران بازی بود.

این دومین حادثه از این نوع در یک هفتۀ اخیر است. رسانه‌های هندی گزارش داده اند که روز شنبه نیز تار کاغذپران، تقریباً نصف گلوی یک دختر چهارساله را برید.

کاغذپران بازی در هند یک سرگرمی مشهور است، اما این سرگرمی در سال‌های اخیر، به ویژه پس از کاربرد نخ‌های آغشته با فلز و شیشه و تارهای نایلونی، جان چندین نفر را گرفته است.

بیشترین واقعات جراحت با تار کاغذپران در هند به تاریخ ۱۵ اگست ثبت شده است، زیرا در این روز که مصادف با جشن استقلال هند است، مردم کاغذپران های رنگین و بیشتر شبیه پرچم هند را به هوا بلند می‌کنند.

در روز استقلال هند نیز یک انجنیر ۲۸ ساله که او نیز سوار بر موترسایکل از یک جاده در دهلی جدید عبور می‌کرد، توسط تار کاغذپران نصف گلویش بریده شد و جان باخت.

یک کودک سه سالۀ هندی را هفتۀ گذشته زمانی برق کشت که تار کاغذپران وی که با فلز آغشته بود، با لین برق تماس کرد.

ماه گذشته نیز تار کاغذپران گلوی یک کودک هندی را که با کاکایش سوار بر موترسایکل بود، برید و جانش را گرفت.

در پی افزایش تلفات ناشی از کاغذپران بازی، مقام‌ها در دهلی جدید سه سال بیش تولید، فروش، ذخیره و استفاده از تارهای برندۀ کاغذپران بازی را که آغشته به شیشه و فلز باشد منع کرد.

مقام‌ها گفتند که هرکسی که از این دستور سرپیچی کند، پنج سال زندانی و ۱۰۰ هزار روپیه جریمۀ نقدی خواهد شد.

با اینحال، شمار زیاد علاقمندان کاغذپران بازی در هند از این دستور سرپیچی کرده و هنوز هم در دهلی جدید و حومۀ آن کاغذپران بازی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG