لینک های دسترسی

Breaking News

نریندرا مودی – برندۀ لقب شخص سال در آرای مردم


نریندرا مودی، پس از به قدرت رسیدن، به سیاستمدار مطرحی در سطح منطقه مبدل گشت
نریندرا مودی، پس از به قدرت رسیدن، به سیاستمدار مطرحی در سطح منطقه مبدل گشت

مجلۀ تایم، که در پایان هر سال میلادی، عکس فردی را به عنوان شخص سال بر پشتی این مجله نشر میکند، این بار اعلام کرده که نریندرا مودی صدراعظم هند، با کسب %۱۸ آرأی خوانندگان، برندۀ رأی گیری بر لقب شخص سال شناخته شده است، اما تصمیم نهایی در مورد تعیین شخص سال و چاپ عکس اش بر پشتی مجله تایم، به مدیر مسئول این مجله برمی گردد.

قرار است عکس شخص سال ۲۰۱۶، به روز چهارشنبه بر پشتی مجلۀ تایم نشر شود. با وجود این، خبر برنده شدن نریندرا مودی در رأی گیری خوانندگان این مجله، واکنش هایی را در داخل هند برانگیخت.

در این رأی گیری، که میعاد آن نیمه شب یکشنبه به پایان رسید، آقای مودی توانست از رقبایی همچو بارک اوباما، دونالد ترمپ، و جولیان آسانژ پیشی گیرد.

حزب بهارتیا جناتا، که حزب برسراقتدار شمرده میشود، از این خبر استقبال کرد. راجنات سنگهـ وزیر داخلۀ هند برنده شدن مودی را در این رقابت، به او تبریک گفت، اما حزب کانگرس، که اپوزیسیون حکومت است، آن را کم اهمیت جلوه داد.

رینوکا چودری یک عضو ارشد حزب کانگرس گفت که چاپ شدن عکس صدراعظم هند بر پشتی مجلۀ تایم، کار بسیار نیک است، اما "عکس های تعداد زیاد افراد قبلاً نیز بر پشتی آن مجله" چاپ شده است.

خانم چودری با اشاره به بلند رفتن قیم مواد غذایی در هند، گفت که مودی "همۀ ما را در مشکل انداخته" و با کنایه افزود: "کی او را شخص سال برنخواهد گزید؟"

قابل یاد آوریست که نریندرا مودی، در سال ۲۰۱۴ نیز در رأی گیری میان خوانندگان، برندۀ لقب شخص سال شناخته شده بود. سال گذشته، انگلا مرکل صدراعظم آلمان به حیث شخص سال برگزیده شد و عکس اش بر پشتی مجلۀ تایم چاپ شد.

XS
SM
MD
LG