لینک های دسترسی

Breaking News

همکاری های امنیتی و دفاعی، محور بحث رهبران هند و امریکا


نریندرا مودی، صدراعظم هند، به مقصد یک سفر دو روزه و به منظور تقویت روابط بین هند و ایالات متحده، صبح یکشنبه وارد واشنگتن شد.

همکاری های دفاعی، امنیتی و مبارزه با دهشت افگنی از جمله موضوعاتیست که قرار است فردا بین رهبران هند و ایالات متحده در قصر سفید روی آن بحث صورت گیرد.

قرار است آقای مودی امروز یکشنبه به اعضای جامعه هندی های ایالات متحده بیانیه ای ایراد نماید. انتظار میرود که وی فردا دوشنبه، با رئیس جمهور ترمپ در قصر سفید دیدار کند و یک سلسله موضوعات، به شمول اعطای ویزه به کارمندان ماهر و مجرب، طرق افزایش روابط دفاعی و همکاری در مبارزه علیه شورش را به بحث بگیرند.

سفیر هند در اشاره به ملاقات رهبران هند و ایالات متحده بر اهمیت همکاری های دفاعی و امنیتی بین دو کشور اشاره کرده گفت که انتظار بر اینست تا سران کشور های هند و ایالات متحده در دیدار فردای شان، در مورد "تماس ها و ارتباطات بیشتر دو کشور" صحبت خواهند کرد.

سفیر هند افزود که "مسایل دفاعی، امنیت و مبارزه با دهشت افگنی از جمله موضوعاتی است که برای کشور ما و ایالات متحده بسیار مهم است. قبل از ورود آقای مودی به ایالات متحده، اداره رئیس جمهور ترمپ فروش طیاره های بی سرنشین را به هند اجازه داد.

از لحاظ تاریخی، روابط هند و ایالات متحده به چگونگی کرکتر و شخصیت رهبران این کشور مرتبط بوده است. با آن که ترمپ و مودی هنوز با هم ندیده اند، اما هر دوی آنها به رسانه های اجتماعی زیاد تمایل داشته و تمرکز بیشتر آنها روی خلق کردن فرصت های کاری در داخل کشور های شان می باشد.

ساتو لیمی پژوهشگر در مرکز پژوهشی شرق و غرب می گوید هردو رهبر معامله گران خوبی اند، "یکی از طریق سکتور خصوصی ارتقا کرده است و دومی ازطریق حزب و حکومت هند پیشرفت کرده است".

برخلاف اجلاس سران هند و ایالات متحده در گذشته، این بار توقع نمی رود که معاملات کلانی بین آنها صورت بگیرد با آنهم هند در صدد است تا به ارزش چندین ملیارد دالر طیاره های بی پیلوت شکاری از ایالات متحده خریداری کند.

به گفته تحلیل گران ملاقات رو در روی مودی و ترمپ فرصتی خواهد بود تا این در رهبر علایق بین واشنگتن و دهلی جدید را روی اساس پایداری برای سالهای متمادی استوار سازند.

مواصلت نریندرا مودی به واشنگتن دی سی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:30 0:00

XS
SM
MD
LG