لینک های دسترسی

Breaking News

توفان در هند و بنگله‌دیش؛ میلیون‌ها نفر خانه‎های‌شان را ترک کردند


توفان و گردباد شدید که سرعت آن ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است روز چهارشنبه ۲۰ می (۳۱ ثور) به مناطق ساحلی هند و بنگله‌دیش رسید.

در حالیکه هر دو کشور درگیر رسیدگی به همه‌گیری کروناویروس اند، این توفان به دلیل بیجا کردن که کم و بیش سه میلیون نفر از باشندگان ساحات معروض با خطر، به مکان‌های امن، چالش دیگری را برای مسوولان ایجاد کرده است.

مقام‌های هندی و بنگله‌دیشی هشدار داده اند که این توفان که تا مسافت ۲۵ کیلومتر خشکه را نیز در بر می‌گیرد، سبب وارد کردن آسیب شدید به کلبه‌‌های پوشالی روستاهای ساحلی خواهد شد.

اکثر ساحات معروض با توفان، محلات فقیر نشین است
اکثر ساحات معروض با توفان، محلات فقیر نشین است

کم از کم ۵۸ میلیون نفر در ساحات معروض به این توفان در هند و بنگله‌دیش زندگی می‌کنند که اکثر این جمعیت فقیر بوده و از طریق ماهی‌گیری امرار معاش می‌کنند.

کمپ کاکس بازار بنگله دیش که در آن کم و بیش یک میلیون پناهجوی روهینگیایی به سر می‌برند، نیز با تهدید جدی این توفان مواجه است. امدادرسانان به شمول کارمندان ملل متحد حدود ۵۰ پناهگاه امن را برای باشندگان این کمپ فراهم کرده‌اند.

توفان در شهر کلکلتۀ هند که توام با باران شدید است، افزون بر ویران کردن هزاران کلبه، نخل‌های خرما را از ریشه کشیده و ده‌ها پایۀ برق را واژگون کرده است.

به دلیل قطع شدن ارتباط تلیفونی و انترنتی با شهر کلکلتۀ هند، آمار تلفات در این شهر معلوم نیست، اما یک زن و یک دختر نوجوان که درخت بالای آنان افتیده بود، از نخستین قربانیان این آفت طبیعی در کلکلته بودند.

کم و بیش سه میلیون نفر در هند و بنگله‌دیش از محلات اصلی شان به ساحات امن منتقل شده اند.
کم و بیش سه میلیون نفر در هند و بنگله‌دیش از محلات اصلی شان به ساحات امن منتقل شده اند.

مسوولان ادارۀ بین‌المللی مهاجرت در بنگله‌دیش گفته اند که توفان و بارندگی به دلیل تخریب خانه‌ها، پل‌ها و راه‌های مواصلاتی، قطع ارتباطات مخابراتی، بلند بردن سطح آب دریاها و لغزش زمین "فاجعۀ جدید بشری" را به بار خواهد آورد.

از آنجاییکه هند تا روز چهارشنبه ۱۰۸ هزار واقعهٔ مثبت کروناویروس و ۳۴۲۶ مرگ ناشی از کووید۱۹ را گزارش داده است، رسیدگی به توفان‌زدگان به ویژه به آنانی که از محلات اصلی شان بیجا شده و به پناهگاه‌های موقت انتقال داده شده اند، چالش دیگری را ایجاد کرده است.

به دلیل نگرانی از ابتلا به کروناویروس، باشندگان شماری از مناطق ساحلی ترجیح داده اند تا در معرض خطر توفان بمانند تا اینکه به پناهگاه‌های مزدحم انتقال داده شوند.

XS
SM
MD
LG