لینک های دسترسی

Breaking News

ساری دو هزار دالری برای میشل اوباما تهیه شده است


میشل اوباما، همسر بارک اوباما رئیس جمهور امریکا
میشل اوباما، همسر بارک اوباما رئیس جمهور امریکا

ساری دوزان هندی در شهر شمالی بنارس، یک ساری بنارسی را برای میشل اوباما، بانوی نخست ایالات متحدۀ امریکا آماده کرده اند.

بارک اباما یکجا با همسرش میشل اوباما غرض انجام یک سفر سه روزه، روز یکشنبه به دهلی جدید می رسد.

ساری بنارسی که برگرفته از نام فرناسا – اسم پیشین شهر بنارس – می باشد، یکی از بهترین تولیدات دست دوزی این سکتور به شمار می رود.

این نوع ساری پنج متر طول داشته و بیشتر زنان هندی آنرا می پوشند. ساری بنارسی چون بیشتر با دست دوخته می شود، لذا تهیۀ آن روز ها و حتی ماه ها را در بر می گیرد.

ساری دوزان بنارس به این باور اند که اگر خانم اوباما ساری دستدوزی آنان را در جریان دیدارش از آن کشور بپوشد، بازار ساری دستدوزی رونق بیشتری به خود می گیرد.

عمران متین، شریک یک فابریکه در بنارس می گوید ساری خانم اوباما پنج ماه قبل از سوی فرانک اسلام، عضو شورای مشورتی بین االمللی انستیتوت صلح ایالات متحده امریکا فرمایش داده شده بود.

آقای متین می گوید که فرانک اسلام در گذشته از آن دکان چند دانه ساری خریداری کرده بود.

تهیه ساری دستدوزی شدۀ بنارسی ماه ها را در بر می گیرد.
تهیه ساری دستدوزی شدۀ بنارسی ماه ها را در بر می گیرد.

مالک دکان ساری فروشی ابراز امیدواری می کند که اگر خانم اوباما که بانوی اول امریکا است ساری دستدوزی آنان را بپوشد" صنعت رو به زوال ساری دستدوزی یکبار دیگر رونق گرفته و خریداری ساری بیشتر خواهد شد.

عبدالمتین، پدر عمران می گوید یک ساری دیگر که از زمانه های بسیار قدیم می باشد، همچنان برای خانم اوباما اماده شده است.

پدر عمران می گوید که در آن ساری از زری نقره یی و طلایی و کتان استفاده شده و ساخت آن ساری چهار تا پنج ماه را در بر گرفته است.

آقای متین علاوه می کند که ساری تهیه شده برای بانوی اول ایالات متحده امریکا به ارزش ۱۲۵ هزار روپیه هندی می باشد که معادل ۲ هزار و ۳۵.۹۶ دالر امریکایی می شود.

باراک اوباما و میشل اوباما امروز یکشنبه برای دومین بار از هند دیدن می کنند تا روابط را که ایالات متحده آنرا یکی از عمده ترین روابط قرن ۲۱ می خواهند، مستحکم تر سازد.

آقای اوباما که از سوی نرندرا مودی، صدراعظم هند دعوت شده است، اولین رئیس جمهور امریکا خواهد بود که در روز تجلیل از ۲۶ جنوری – روز جمهوری هند در دهلی جدید -اشتراک می کند.

گزارش: آژانس خبری رویترز

ترجمه: رویا زمانی، واشنگتن

XS
SM
MD
LG