لینک های دسترسی

Breaking News

از سرگیری روابط هند و پاکستان


از سرگیری روابط هند و پاکستان
از سرگیری روابط هند و پاکستان

در تلاش برای روشن کردن موقف هند در روابط با پاکستان، من موهن سنگ صدراعظم هند گفته است که وقوع حملۀ دهشت افگنی نوع بمبئی که قبلاً صورت گرفته بود، می تواند پروسۀ صلح را میان دو کشور مختل کند.

سنگه این اظهارات را به روز شنبه درجریان برگشت از مالدیف به دهلی ابراز کرد. صدراعظم هند برای اشتراک درکنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری های جنوب آسیا یا سارک به شهر ادو در مالدیف سفر کرده بود.

وی گفت که در دور اول مذاکرات با یوسف رضا گیلانی صدراعظم پاکستان درمورد صلح و همکاری ها صحبت کرده است.

" دور دوم این مذاکرات که به زودی صورت خواهد گرفت، مسایل زیادی را دربرخواهد داشت. نتایج این مذاکرات چی خواهد بود، من به آن خوشبین هستم، اما روابط هند و پاکستان با تصادمات به همراه بوده و هر دو جانب می دانند ، درصورتی که حمله دهشت افگنی دیگری مشابه حمله بمبئی صورت گیرد، روند عادی پروسه صلح را مختل خواهد کرد."

سنگه گفت که برای صدراعظم پاکستان این مسئله را خاطر نشان ساخته است که مرتکبین حمله بمبئی مجازات خواهند شد و مهم تر از آن مردمان عادی هند نیز از این مسئله باید رضایت داشته باشند.

روابط دیپلوماتیک میان هند و پاکستان که دارای قدرت اتمی هستند پس از آن متوقف گردید که هند ، تندروان مستقر در پاکستان را به انجام حمله ماه نوامبر سال 2008 در بمبئی متهم کرد.

XS
SM
MD
LG